سخنی از بزرگان...

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت هشتم

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت هشتم

هنگامی که بازی هالو (یا هر بازی ویدئویی دیگر) را برای اولین بار بازی می کنید, ایده ای در مورد این که "محیط" شبیه به چیست ندارید. نمی دانید پسران بد کجا پنهان شده اند یا کجا اسلحه های خود را دوباره پر کنید و غیره. این درباره محیط کسب و کار نیز صادق است, پس بیایید به محیط کسب و کار آمریکایی در ساده ترین واژه های ممکن نگاهی بیندازیم :
این که چگونه آمریکا کار می کند این است. به فرض آن چه به دست آورده ایم یک اقتصاد 10 تریلیون دلاری است که به این معنی است که در میان این ملت, مردمی وجود دارند که  10 تریلیون دلار را سالانه در ازای کالاها و خدمات دست به دست می کنند. شما زنگ می زنید و برای یک پیتزا 10 دلار می پردازید, این 0.0000000001% اقتصاد آمریکا می باشد. درواقع شما هر زمان که چیزی می خرید در آن مبلغ 10 تریلیون دلار  نقشی ایفا می کنید.
10 تریلیون دلار چه قدر است؟ اگر به یکی از فروشگاه های زنجیره ای وال مارت (Wal-Mart) بروید و یک گالن آب بخرید, برایتان حدود یک دلار هزینه خواهد داشت. پس از شما می خواهم یک استخر شنا را تصور کنید که 10 تریلیون گالن آب گنجایش دارد. این یک استخر شنا با حدود دو مایل در یک طرف - - دو مایل در دو مایل پهنا و دو مایل عمق خواهد بود. این یک استخر شنای بزرگ است. هنگامی که شما کسب و کاری را آغاز می کنید, بایستی در آن استخر شنا کنید. همه آنچه می خواهید بنوشید, حتی یک خدشه هم در استخری که دو مایل عمق دارد وارد نمی کند. یا به این فکر کنید - - که کل استخر 10 پا عمق داشته باشد هر طرف آن 67 مایل می باشد. 10 تریلیون دلار مقدار عظیمی پول است. می توانید مدتی طولانی دراستخری که 67 مایل پهنا دارد شنا کنید.
کارشما این است که به اقتصاد آمریکایی و کل مردم در آن نگاه کنید. حالا با خودتان فکر کنید, "من چه می توانم انجام دهم که زندگی آنها را در برخی موارد بهتر کند و حاضر باشند برایش پول بپردازند؟" همه آنچه نیاز دارید انجام دهید محاسبه راهی برای گرفتن 0.00001% پول شناور در اقتصاد آمریکا در یک سال است و آن وقت یک میلیون دلار بدست آورده اید.
این ایده پیچیده ای پشت سرش ندارد و حتی لازم نیست بدیع نیز باشد. برای مثال, اجازه دهید ایده فروش پیتزا را مطرح کنم. مردم پیتزا دوست دارند و شما این را می دانید. اگر بتوانید یک رستوران پیتزا فروشی ایجاد کنید و یک دلار سود برای هر پیتزا که می فروشید در نظر بگیرید و  یک میلیون پیتزا بفروشید, یک میلیون دلار به دست آورده اید. این قبلاً اتفاق افتاده است. پیتزا Hut پیتزا Red Baron پیتزا Tombstone پیتزاDiGiorno's پیتزا Freschetta از نمونه های آن هستند. بسیاری از مردم از فروش پیتزا پول زیادی به دست آورده اند و این دوباره هم اتفاق خواهد افتاد.
اجازه دهید سه مثال از زندگی خودم برایتان بگویم تا بفهمید منظورم چیست ...

چاپ
1030 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x