سخنی از بزرگان...

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت ششم

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت ششم

نقل قول وودی آلن درست است: "80 درصد موفقیت ارائه کردن است." ساده است. اگر شما  گام اول را به سوی آغاز یک کسب و کار بردارید, احتمال موفقیت خودتان را به طور شگرفی بهتر می کنید.  
نخستین دلیل برای آن آشکار است. اگر نخستین گام را برندارید, پس هرگز یک کسب و کار را شروع نخواهید کرد و احتمالاً نمی توانید در آن کار نیز موفق شوید. 
دلیل دوم مهم تر است. اگر احتمالاً سخنرانی افراد انگیزه دهنده ای مانند دنیس وِیتلی Dennis Waitley, تونی رابینز Tony Robbins و زیگ زیگلار Zig Ziglar را شنیده باشید, چیزی که بیشتر و بیشتر خواهید شنید  واقعیت "هدف گذاری" است. ساده است. اگر مدت زمانی برای هدف گذاری برای خودتان اختصاص داده و سپس آن ها را بنویسید, شانس رسیدن به اهدافتان به میزان زیادی بالا می رود. نوشتن اهداف بر روی یک کارت دارای فهرست و چسباندن آن به آینه حمام به طوری که اولین چیزی باشد که هر صبح می بینید نیز یک اقدام هوشمندانه است. من نمی دانم که چرا این کار خیلی خوب اثرمی کند اما می دانم که اثر می گذارد. 
پس آنچه که شما بایستی انجام دهید نوشتن تعدادی هدف برای خودتان روی یک تکه کاغذ است, و یکی از آنها باید "راه اندازی کسب و کارم باشد" , و شما بایستی اهدافتان را به آینه حمام بچسبانید. من امروز هم آن را انجام دادم. 
گفته چرچیل نیز در مورد هدف درست است: "موفقیت شامل رفتن (عزیمت) از شکست به شکست بدون از دست دادن اشتیاق است." این گفته به چه معنا است؟ به این معنا است که, هر وقت که شما تلاش می کنید کاری موفق انجام دهید, وجود شکست ها در طول مسیرتان مورد انتظار است. گاهی حتی شکست های زیاد. همه آن چه که شما می توانید پس از یک شکست انجام دهید این است که برخیزید و دوباره تلاش کنید. اگر این کار را انجام دهید, یکی از این دو اتفاق رخ خواهد داد--- یا سرانجام موفق خواهید شد یا خواهید مرد و اگر بمیرید, بیش از این دیگر غصه نخواهید خورد! در مراسم خاکسپاری تان مردم خواهند گفت: "می دانی, او هرگز به چیزی نرسید, اما مطمئنآً باید برای تلاش کردن ستایش شود. پسر بسیار با جرأتی بود."این آنها را از این که شما را "سیب زمینی" بنامند باز می دارد! 
درستی حرف لاری کینگ مبهوت کننده است: "آن کسانی که در هر موردی موفق شده اند و به آن شانس نمی گویند, دارند خودشان را گول می زنند." این هم درست است. شانس تنها درصورتی که برای امری تلاش کنید به شما روی می آورد. اگر تنها گام نخست را به سوی شروع یک کسب و کار بردارید و سپس دومین گام را بردارید و به همین ترتیب ادامه دهید, خودتان را در معرض شانس قرار خواهید داد. اگر نکنید, پس شانس نمی تواند برای شما اتفاق بیفتد. هر کسی که همیشه موفق بوده از شانس سود برده است --- گاهی از تعداد زیادی شانس. اما شما باید بازی کنید به منظور این که شانس پیدایتان کند. 
پس اجازه دهید خلاصه کنم ... 

چاپ
1229 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x