سخنی از بزرگان...

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت آخر

چگونه یک میلیون دلار به دست آورید؟ قسمت آخر

من شروع سه کسب و کار موفق را مدیریت کرده ام و نابغه هم نیستم. این طور گفته می شود که نام خانوادگی من تنها برین (brain) [به معنی مغز] است. پس این باید به شما امید بزرگی بدهد – اگر حتی من بتوانم سه کسب و کار موفق را شروع کنم, پس هر کسی می تواند. اجازه دهید یکی یکی درباره شان صحبت کنم که متوجه شوید درمورد چه دارم صحبت می کنم.
ناشر بودن
یکی از کسب و کارهایی که من و درواقع با همسرم شروع کردم یک شرکت انتشاراتی است. من دوازده کتاب نوشته ام و با سه ناشر مختلف کار کرده ام, اما کتابی برای نوجوانان نوشتم و برای پیدا کردن ناشری برای آن به زحمت افتادم (بله, حتی اگر دوازده کتاب موفق بنویسید و صدها هزار کپی از آنها بفروشید, ناشران همچنان به شما کم محلی می کنند. این بخشی از بازی است). به این ترتیب تصمیم گرفتیم شرکت انتشاراتی خودمان را خلق کنیم. 
روند معامله با یک شرکت انتشاراتی به این ترتیب است. هر کتابی را که بردارید احتمالاً 300 یا 400 صفحه دارد. با یک جلد زیبا, براق و رنگی. در پشتش بارکد دارد. برای شما چقدر هزینه دارد که که کتابی مانند آن را چاپ کنید؟ اگر یک چاپ معمولی با تیراژ 1000 نسخه یا بیشتر انجام دهید تنها یک کپی 2 دلار برایتان هزینه بر می دارد. یا کمتر. حالا به قیمت لیست کتاب نگاه کنید. شما 15 یا 20 دلار برای کتاب می پردازید. اضافه بهای آن 10 دلار است. پس شما 1000 نسخه کتاب را برای 2,000 دلار چاپ می کنید. بعد آنها را می فروشید و 20,000 دلار بدست می آورید. اگر 10,000 کپی بفروشید 200,000 دلار بدست می آورید. اگر 100,000 تا بفروشید 2,000,000 دلار بدست می آورید. البته آن (درآمد) ناخالص است نه خالص. کتاب فروشی مقداری از آن را وقتی که کتاب را می فروشد برمی دارد – این منصفانه است. باید به انبار هم بپردازید و به همین ترتیب به جاهای دیگر. اما  می توانید نکته اصلی را بگیرید. اگر کتابی بنویسید که مردم می خواهند بخوانند, پول ایجاد می شود.
پس ما کتابی به نام "راهنمای نوجوانان به جهان واقعی" منتشر کردیم. حالا این کتاب در هشتمین چاپش قرار دارد. به این معنی که ابتدا آن را چاپ کردیم و 5,000 کپی سفارش گرفتیم. همه آنها به فروش رفت, پس ما سفارش بیشتری گرفتیم و همه آنها هم فروش رفت و سفارش دیگر را گرفتیم ... و به همین ترتیب, هشت بار شد. این کتاب به محبوبیت هری پاتر هست؟ نه. و این اتفاق هم نمی افتد. هنوز پول زیادی برای به دست آوردن از راه کتاب نوشتن وجود دارد.
مشاوره دادن
پس ازاین که نخستین کتابم را نوشتم, اتفاق خنده داری افتاد. این اتفاق کتابی با عنوان "Motif Programming" بود که سیستمی است که شما برای خلق یوزر گرافیکی روی دستگاههای UNIX ده سال پیش استفاده می کردید. در زمانی که آن کتاب در حال منتشر شدن بود منجر شد به این که همه شرکت های اصلی در وال استریت ((Wall Street تصمیم بگیرند که پردازنده های مرکزی را به UNIX و Motif تبدیل کنند. پس کتاب من بیرون آمد و من شروع به اعلام این مطلب کردم که در Motif آموزش دهید و مشورت کنید.
حالا, موضوع چیست؟ موضوع همان خوش شانسی است. من کتابی نوشتم درحالی که نمی دانستم وال استریت در حال اجرای تبدیل بوده است. من تنها در موقعیت درست در زمان درست بودم. سپس من و یکی از دوستانم  کسب و کاری را شروع کردیم. ما آموزش داده و مشاوره و برنامه ریزی می کردیم. ما آن کار را با آن کتاب, 400 دلار و رایانه شخصی دوستم شروع کردیم. در حالی که هیچ چیز درباره "آغاز کردن یک کسب و کار" نمی دانستیم. اما به شانس برخوردیم. اما آن چه ساختیم جایی بود با 20, 25 کارمند و در حال به دست آوردن میلیون ها دلار در یک سال بودیم. این کسب و کار همچنان وجود دارد. هنوز دوستم در حال انجام دادن آن است. با این که من برای چیز دیگری به نام HowStuffWorks از آن گذشتم. 
وب
می توانستیم مدت زمان زیادی راجع به وب صحبت کنیم اما اجازه دهید به طور خلاصه بگویم که, امروزه پول زیادی برای به دست آوردن وجود دارد. گوگل با برنامه Adsense و برنامه جستجویش به دست آوردن پول در وب را بسیار ساده کرده است. آن چه باید انجام دهید این است که یک وب سایت خلق کنید که تماشاگران زیادی را جذب کند و سپس می توانید پول به دست بیاورید.
منHowStuffWorks را در 1998 به عنوان یک تفریح شروع کردم. در سال 2000 این سایت بسیار محبوب شد به طوری که واقعاً نیاز داشت تا یک کسب و کار شود. امروز یکی از 1000 وب سایت رده بالا در جهان است. چیزی حدود 5 تا 6 میلیون نفر ماهانه از آن بازدید می کنند و حدود 60 میلیون صفحه هر ماه خوانده می شود. 
یک چیز مهم درباره وب این است که زمینه بسیار بازی برای کار کردن است. اگر شما وب سایتی خلق کنید و مردم آن را دوست داشته باشند به دوستانشان خواهند گفت و آنها هم به دوستان خود خواهند گفت و به همین ترتیب ادامه خواهد یافت. همه نوع سایت وجود دارد که این راه را بزرگ می کند. به Matt Drudge با DrudgeReport.com یا Drew Curtis با Fark.com یا Rob Malda/Jeff Bates درSlashdot نگاه کنید. این سایت ها را در Alexa جستجو کنید و ببینید که چه ترافیکی دارند. آنها سایت های پیچیده ای نیستند اما همه گیر هستند.
HowStuffWorks برای همه گیر شدن اتفاق افتاد. HowStuffWorks به دلایل زیادی موفق شد که بخشی از آن شانس است, بخش دیگر نوع نگارش, پشتکار, توان کارکردن با گروه های بااستعداد بسیاری که همه به بهتر شدن سایت کمک می کنند و به همین ترتیب. واقعیت این است که اگر من هرگز سر میز آشپزخانه نمی نشستم و HowStuffWorks را شروع نمی کردم هیچ یک از اینها نمی توانست برایم اتفاق بیفتد. من نخستین قدم را برداشتم.
]برای دانستن جزئیات در مورد شروع کردن وب سایت خودتان و بدست آوردن پول با آن, Making Money on the Web را ببینید.
هدف شما
هدفتان انجام چیزی مشابه است. همه آن چه نیاز دارید این است که چیزی را که مردم باارزش خواهند یافت پیدا کنید ...

چاپ
1370 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x