سخنی از بزرگان...

آموزش ساعت به کودکان

دوره ابتدایی

12 3 6 9

این آموزش را معلمان در مدرسه می توانند انجام دهند و همچنین والدین هم در منزل می توانند انجام دهند. 

روی تخته سیاه یا وایت بورد و یا کاغذ و مقوا یک دایره می کشیم و یک علامت جمع + بزرگ درون آن می کشیم

البته این علامت برای تاکید چهار عدد اصلی ساعت یعنی 9، 6، 3 و 12 است و بعدا آن را پاک خواهیم کرد. سپس دایره را به 12 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و اعداد یک تا دوازده را طوری می نویسیم که 12 بالا و 6 پایین باشد. یک عقربه هم برایش می کشیم و اسم آن را عقربه ساعت نما می گذاریم و می گوییم این عقربه ساعت را برای ما بیان می کند و روی انواع عددها می گیریم تا کودک یا دانش آموزان آن ساعت را بگویند. مثال های گوناگونی می آوریم: ساعت چند مدرسه می آییم؟ ساعت 8 صبح. ساعت چند به خانه می رویم؟ ساعت 12 ظهر. اخبار ساعت چند گفته می شود؟ ساعت 2. 

وقتی کامل یاد گرفتند به سراغ معرفی دقیقه می رویم. بین هر دو عدد را به 5 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و می گوییم که به هر یک از این قسمت های کوچک، دقیقه می گویند و یک ساعت 60 تا از این قسمت ها دارد یعنی 60 دقیقه است. سپس عقربه دقیقه شمار هم رسم می کنیم. حال شروع می کنیم به مثال زدن با ساعت بزرگی که در دست داریم و یا با ساعتی که روی تابلو کشیده ایم. بهتر است به دانش آموزان فرصت دهیم تا خودشان ساعت را تنظیم و بگویند چند است. و یا گروه های دو یا چهار نفره درست کنیم تا یک گروه ساعت را تنظیم کنند و گروه دیگر بگویند که ساعت چند است. 

به هر دانش آموز می گوییم که یک ساعت آموزشی از مقوا درست کند یا به همراه خود به کلاس بیاورد تا بتواند بصورت عملی کار کند تا با استفاده از این روش و بازی کردن یک نقش یادگیری عمیقی از ساعت داشته باشد. برای مثال نقش نانوایی که ساعت 5 صبح نانوایی را باز می کند یا کارمندی که ساعت 8 صبح شروع به کار می کند.

این روش تدریس ساعت شکل کلی است و معمولا برای پایه های ابتدایی به غیر از کلاس اول می باشد. در کلاس اول ساعت را به شکل کلی معرفی می کنیم و خواندن آن نیز به شکل کلی می باشد تا دانش آموزان با دیدن ساعت آن را درک و آرام آرام برایشان جا بیفتد. در پایه های بالاتر به معرفی ثانیه می پردازیم که یک دقیقه 60 ثانیه است و یک ساعت 3600 ثانیه است. 

ما دوست داریم ببینم شما به چه روشی ساعت را کودکتان یا دانش آموزتان آموزش می دهید. 

چاپ
27433 رتبه بندی این مطلب:
3.3

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

8 نظر در مطلب "آموزش ساعت به کودکان" ثبت شده است

20
7
Avatar image

مهدی

این برنامه هم خیلی مفیده


4
1
Avatar image

روز

بسيار خوب


4
2
Avatar image

کیان

اصلا خوب نبود . من به پسرم بهتر از این توضیح دادم .


0
0
Avatar image

علی

میشه اون روش قشنگتونم به ما یاد بدید ما هم به بچه هانون بیاموزیم


1
1
Avatar image

مایکل

ضمن تشکر از لطف وعنایت و توجه شما . بایدبگم آموزش شما برگرفته ازپیشرفته ترین نوع آموزش چگال ومافوق کوانتوم. میباشد که فقط در رشته شناخت ستاره های نوترونی که بعدازانفجارابرنواختری بوجودمیایند تدریس میشود


1
1
Avatar image

مدیر ارشد رایشمند

ضمن تشکر از لطف و عنایت و کامنت شما. باید بگم آموزش ما برگرفته از کتاب است و برای مقطع ابتدایی به ساده ترین شکل ممکن غیرچگال و غیرمافوق کوانتوم است. که فقط در مقاطع دوم دبستان، سوم دبستان و در رشته هایی غیر از ستاره‌های نوترونی که بعد از انفجار ابر نو اختری بوجود میایند تدریس می شود.


1
0
Avatar image

😁

احسنت:))))))


0
0
Avatar image

مامان امیرنیکان

🤣🤣

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x