سخنی از بزرگان...

15 روش پیشنهادی برای مطالعه هندسه ی پایه

مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

هندسه‌ي پايه‌ در آزمون سراسري از اهميت بالايي برخوردار است و اين درس نياز به توجه ويژه‌اي دارد؛ زيرا سؤالاتي که از آن مطرح مي‌شود در ابتدا ساده به نظر مي‌رسد ولي در اکثر اوقات اين‌طور نيست و نياز به تفکر بيش‌تري دارد. به شما توصيه مي‌کنيم تمام مطالب کتاب درسي را به طور کامل مطالعه کنيد.
در ادامه پشتيبان‌هاي شما روش‌هايي را براي مطالعه‌ي درس هندسه‌‌ي پايه پيشنهاد کرده‌اند که اميد است با مطالعه‌ي آن‌ها به موفقيت بالاتري دست پيدا کنيد.
سمانه ملکي:
هندسه درسي است که متن آن بسيار ساده است؛ فرمول‌ها و مفاهيم آن نيز ساده است. اگر کتاب درسي را بخوانيد مي‌توانيد به موضوعات آن اشراف پيدا کنيد؛ اما تست‌هاي درس هندسه به اين سادگي نيست و نياز دارد تعداد زيادي تمرين و تست حل شود. بهترين منبع نيز کتاب آبي است.
رسول عابدي:
قدم اول در مطالعه‌ي درس هندسه، يادگيري روابط مختلف موجود در انواع مثلث‌ها و چهارضلعي‌‌‌ها (مربع، مستطيل، متوازي‌الاضلاع، ذوزنقه و لوزي) است؛ بيش‌ترين سؤال‌ها در مورد روابط مثلث‌ها (مانند قضيه‌ي سينوس و کسينوس‌ در مورد اضلاع و زواياي آن) است. قدم بعدي يادگيري تمام تمرين‌هاي کتاب درسي است. اين نکته نبايد فراموش شود که به تعداد کافي تست و تمرين حل کنيد و هيچ گاه با ديدن شکل‌هاي پيچيده نگران نشويد. اگر در منزل تعداد زيادي از اين سؤالات حل کنيد، پاسخ‌گويي به اين نوع سؤالات براي‌تان آسان خواهد شد.
ميترا قلعه‌کوب:
ابتدا بايد درس هندسه را با مطالعه‌ي کتاب درسي کاملاً درک کنيد؛ زيرا درسي تفهيمي و اثباتي است و با يادگيري اساس روش‌ها و تکرار تست‌هاي کنکور سراسري سال‌هاي گذشته مي‌توانيد به نتيجه‌ي خوبي برسيد. تعدادي از سؤالات درس هندسه به صورت ترکيبي است؛ بنابراين مباحث مشابه را در يک زمان مطالعه کنيد.
رامين ن‍ژاد‌فلاح:
ابتدا به کمک جزوه‌ي معلم مباحث کلي را ياد بگيريد؛ سپس به سراغ کتاب درسي برويد و تمرين‌هاي کتاب را به خوبي مطالعه کنيد؛ البته تمرين‌هاي درس هندسه بيش از ساير درس‌ها نياز به ابتکار عمل دارد؛ پس نياز است که تعداد سؤالاتي را که حل مي‌کنيد کمي بيش‌تر از ساير درس‌ها باشد تا با فراواني سؤالات و نوع آن‌ها بيش‌تر آشنا شويد.
سميرا نوري:
يکي از منابع بسيار خوب، کتاب درسي و کادرهاي صورتي و سبز آن است. مطالعه‌ي آن‌ها مي‌تواند کمک زيادي به شما بکند. سعي کنيد شکل‌هاي کتاب را نيز در ذهنتان مجسم کنيد و از حافظه‌ي تصويري‌تان بيش‌تر استفاده کنيد. در آخر به سراغ کتاب آبي برويد و سؤالات را ابتدا درک کنيد سپس پاسخ دهيد.
صديقه منعمي:
به سراغ کتاب درسي و تمرين‌ها برويد؛ زيرا همه‌ساله در کنکور سراسري از تمرين‌هاي کتاب درسي سؤال مطرح شده است. بهترين منبع براي يادگيري اين سؤالات کتاب آبي است.
شهرام داوودي:
ابتدا کتاب درسي را بخوانيد و تمام مباحث و مسائل (به خصوص مسائل اثباتي) را به صورت مفهومي ياد بگيريد و سپس از کتاب آبي سؤالات را به صورت طبقه‌بندي و مبحثي حل کنيد و در آخر به طور خلاصه و قابل فهم، از نکات يادداشت‌برداري کنيد.
عرفان رحيمي:
براي تسلط بر درس هندسه‌ي پايه مانند رياضي بايد مسائل زيادي حل کرد؛ اما فرق بين هندسه و ساير درس‌هاي گروه رياضي در نوع تست‌هاست؛ زيرا بيش‌تر به صورت ترکيبي و نيازمند تمرين و تست بيش‌تري است. منبع بسيار خوب براي تمرين هندسه، کتاب هفت‌کنکور است که مي‌توانيد با يادگيري تست‌هاي اين کتاب به موفقيت بالاتري دست پيدا کنيد.
ياسر غربي:
يکي از مهم‌ترين موضوعات در درس هندسه زمان پاسخ‌گويي به سؤالات است. اکثر سؤالات چندقسمتي هستند و زمان بسياري نياز دارند. اگر مي‌خواهيد به مشکل کمبود زمان دچار نشويد، تعداد بيش‌تري سؤال تمرين کنيد و سعي کنيد نکات ابتداي هر درس را از کتاب آبي ياد بگيريد. اين نکات از کليدي‌ترين نکات هستند.
خديجه تقي‌زاده:
يکي از مباحث مهم هندسه، شکل‌هاي هندسي و پيدا کردن مساحت و حجم و زاويه‌هاست که با حل تعداد مطلوبي تست مي‌توانيد نکات اين مباحث را ياد بگيريد. هم‌چنين کتاب هفت‌کنکور يکي از بهترين منبع‌‌ها براي يادگيري تست‌هاي کنکور ‌سراسري است.
النازسادات قاسم‌زاده:
1- بايد تسلط زياد و کافي بر کتاب درسي داشته باشيد.
2- مرور و تمرين زياد داشته باشيد؛ زيرا به بالا بردن مهارت کمک مي‌کند.
3- از کتاب هفت‌کنکور استفاده کنيد؛ با اين کتاب مي‌توانيد نکات مهم را بياموزيد و به خاطر بسپاريد.
4- از نکات مهم يادداشت‌برداري کنيد و آن‌ها را در فاصله‌هاي زماني معين، مرور کنيد.
ثريا مطلبوبي:
ابتدا مثال‌ها و تمرين‌هاي کتاب درسي را به طور کامل مطالعه کنيد و از کتاب آبي تست بزنيد. سعي کنيد نکات هر تست را استخراج کرده و مهم‌ترين‌ها را در کتاب خودآموزي‌تان بنويسيد و قبل از آزمون‌ها آن‌ها را مطالعه کنيد.
شادي نايبي:
يکي از کتاب‌هايي که مي‌تواند به شما کمک کند کتاب هفت‌کنکور است. سعي کنيد تست‌هاي اين کتاب را کامل ياد بگيريد و نکات کليدي را يادداشت کنيد.
محمد احمدي:
براي يادگيري درس هندسه، سؤالات کتاب درسي را از دست ندهيد و آن‌ها را با حوصله و بدون محدوديت زماني حل کنيد. حل تمرين تشريحي در هندسه به شکل‌گيري قوانين اين درس در ذهن مي‌انجامد و به شما در حل سؤالات پيچيده‌تر کمک مي‌کند. يکي از کتاب‌هايي که مي‌تواند به شما کمک بسياري بکند کتاب هفت‌کنکور است. به شما توصيه مي‌کنم تمام تست‌هاي اين کتاب را به صورت کامل بررسي کنيد.
حبيبه جهانبخش:
درس هندسه جزء درس‌هايي است که نياز به تکرار و تمرين زياد دارد. يکي از منابع مفيد کتاب هفت‌کنکور است. سعي کنيد تست‌هاي اين کتاب را به خوبي ياد بگيريد و نکاتي را که براي‌تان جديد يا مفهومي است در کتاب خودآموزي يادداشت کنيد. هيچ گاه از مرور اين درس دست نکشيد و هميشه در بازه‌هاي معين آن را مرور و تکرار کنيد.  
شما کدام روش را مي‌پسنديد؟

چاپ
2463 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x