سخنی از بزرگان...

روش مطالعه زبان برای کنکور

مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

یکی از درس های پر اهمیت کنکور که همواره خارج از درس و دانشگاه هم به درد ما می خورد درس زبان انگلیسی است. این درس به دلیل اهمیتی که خانواده به فراگیری زبان در سنین پایین فرزندشان داده اند همواره درصد بالایی از جواب های صحیح را در دروس عمومی کنکور به خود اختصاص می دهد.از آنجایی که تقریباً درصد کمی از داوطلب ورود به دانشگاه به دروس عمومی اهمیت داده و برای دروس عمومی وقت میگذارند، و همچنین همانطور که گفتیم درس زبان انگلیسی برای کلیه داوطلبین نسبت به دروس دیگر روتین تر بوده است باید تلاش کرده تا از میانگین درصد زبان انگلیسی کنکور بالاتر زده و سپس به تقویت آن پرداخت تا بتوان از این درس به عنوان نردبان موفقیت استفاده کرد.

مشاوران تحصیلی ما در مرکز مشاوره تحصیلی الگوی درسی را برای نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی به دست آورده که در ادامه به آن اشاره خوهند کرد.

درست است که فرآیند یادگیری درس زبان انگلیسی بسیار طولانی است اما این روش به شما کمک می کند تا در همین زمان کوتاه پیش رو بتوانید بهترین نتیجه را از این درس در کنکور سراسری و کنکور آزاد بگیرید. یادتان باشد پاسخ مثبت به هرکدام از تست زبان انگلیسی می تواند حدود 4% شما را در آزمون جلو بیاندازد. بنابراین به طور کلی برای آمادگی در این درس به منظور شرکت در کنکور، باید به این نکات توجه کنید.

برای یادگیری معانی لغات باید آنان را در جمله یاد بگیریم نه اینکه به صورت تکی معانی آنان را حفظ کنیم شاید هر لغتی در جمله ای خاص معنی ای خاص دهد. قواعد درسی زبان را با مثال هایی ساده در یک برگه خلاصه کنیم و به صورت مداوم به آن نگاه کنیم. زبان انگلیسی مانند بسیاری دیگر از زبان ها استثناء زیاد دارد بنابراین توصیه می کنیم این قواعد گرامر را در برگه ای جداگانه یادداشت کنیم. از کتب کمک آموزشی درست استفاده کنیم در این زمینه می توانید با مشاوران تحصیلی ما تماس برقرار نمایید. بخش reading  هرکدام از درس ها را با دقت چندین بار بخوانید.در این میان از اصل فراگیری که همان مرور و دوره می باشد غافل نشوید. برای پاسخ گویی به سوالات بخش متون، ابتدا سوالات را نگاه کرده سپس متن را با دقت بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. بر روی بخش لغات و قواعد زمان بیشتری بگذارید زیرا بسیار آسان بوده و سوالات این بخش اغلب تکراری می باشد.

به طور کلی اگر خواستار موفقیت در درس زبان انگلیسی هستید باید مهارت های متن خوانی و درک مفهوم خود را با تمرین تقویت کرده و بیشتر از همه تست بزنید. فراموش نکنید تست زنی می تواند کلید موفقیت در دروس عمومی کنکور باشد.

بزودی آموزش کاملی از درس زبان برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در سایت قرار خواهیم داد. 

شما چگونه درس زبان انگلیسی را مطالعه می کنید؟

چاپ
2599 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

2 نظر در مطلب "روش مطالعه زبان برای کنکور" ثبت شده است

0
0
Avatar image

کلمات

با نرم افزار anki


0
0
Avatar image

SuperUser Account

چه مقدار با استفاده از این نرم افزار تونستید در یادگیری زبان پیشرفت کنید؟

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x