سخنی از بزرگان...

مطالعه، مطالعه و مطالعه

مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

فرقی نمی کند داوطلب کنکور کارشناسی باشید و یا کنکور کارشناسی ارشد و یا حتی کنکور دکتری حتی شما می توانید داوطلب آزمون ورودی مدارس باشید اگر می خواهید در کنکور موفق باشید پس با ما همراه باشید. در این مقاله سعی شده با توجه به تجربیات چندین و چند ساله مشاوران تحصیلی در مرکز مشاوره تحصیلی، راه های موفقیت در کنکور بررسی شده و به شما اعلام گردد.

برای موفقیت در کنکور، شما باید به چند قاعده توجه ویژه ای داشته باشید یکی از این قوائد انگیزه پیشرفت است. اصولاً برای شکل گیری هر موفقیتی باید یک انگیزه خوب وجود داشته باشد تا شما را رو به جلو هدایت کند. بنابراین شما باید این احساس را در خود بکنید که نیاز به قبول شدن در کنکور دارید به این ترتیب انگیزه شما ایجاد خواهد شد و البته باید سعی کنید این انگیزه را در طی کردن مسیر طولانی کنکور تا کسب موفقیت حفظ کرده و افزایش دهید.

سپس برای خودتان تعیین هدف نمایید. هدف گذاری به شما کمک می کند تا انگیزه خود را حفظ کرده و برای رسیدن به هدف تلاش کنید. البته این هدف شما باید مورد بررسی قرار بگیرد اما هرچه که باشد باید شناخت و تدوین هدفهای آموزشی داشته تا بتوانید تلاش کافی برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. فراموش نکنید هدف باید واضح، مشخص، ثابت و واحد باشد. در ادامه برنامه ریزی تحصیلی و گرفتن مشاوره اصولی از مشاور با تجربه و افراد آگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است شاید این بخش مهمترین بخش برای موفقیت در کنکور باشد زیرا بدون برنامه ریزی و مشاوره صحیح کسب موفقیت سخت بوده و به مانند طی کردن مسیر بدون در دست داشتن نقشه و راهنما می باشد. برنامه ریزی باید اصولی باشد یعنی شما باید با در دست داشتن برنامه صحیح و اصولی منطبق با شخصیت و ویژگی های فردی خود شروع به تلاش کرده و برطبق آن پیشروی نمایید در این میان آزمون های آزمایشی می تواند شما را در این مسیر کمک کند البته بهتر است برنامه شما شامل برنامه کوتاه مدت و مقطعی و همچنین برنامه بلند مدت باشد تا بتوانید دیدی خوب از آینده داشته باشید.

سپس باید مطالعه صحیح را بلد باشید. اگر نتوانید هر درس را به شیوه ی صحیح مطالعه کنید تنها انرژی خود را مصرف کرده اید و به آن نتیجه دلخواه نخواهید رسید. بنابراین باید مطالعه ای صحیح و اصولی داشته تا بتوانید کلید موفقیت در کنکور را در دست داشته و همچنین راه موفقیت در تحصیل را در بپیمایید. مبحث آخر سلامت روانی داوطلب کنکور چه در هنگام آمادگی برای آزمون کنکور و چه در حین خود کنکور است. استرس و اضطراب به خصوص در روزهای واپسین مانده به کنکور و همچنین استرس جلسه کنکور می تواند بازده داوطلب را کاهش داده و او را از موفقیت باز دارد. همچنین افسردگی در حین آمادگی برای آزمون و یا ترس از ناکامی و کسب نتیجه مطلوب در کنکور از مواردی است که سلامت روانی داوطلب را به هم ریخته و او را به بیراهه می کشاند در این زمینه والدین و مشاوران با تجربه می توانند با ایجاد انگیزه در داوطلب وی را به ادامه راه امیدوار سازند.

چاپ
2438 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x