سخنی از بزرگان...

معرفی یک نرم افزار جبری

مدیر ارشد رایشمند

معرفی یک نرم افزار جبری
Groups Algorithms Programming یک نرم افزار قدرتمند ریاضی است که برای انجام کارهای پژوهشی در زمینه نظریه گروهها و حلقه ها بکار میرود. در کتابخانه این نرم افزار گروههای از مرتبه کمتر از 3000 وجود دارند. با آگاهی از دستورات ساده این نرم افزار میتوانیم اطلاعات مختلفی نظیر محاسبه مرتبه گروه، بدست آوردن زیرگروههای آن، محاسبه مرکز و زیرگروه مشتق و نرمالساز ها و ... بدست آورد. این نرم افزار همچنین قابلیت برنامه نویسی و ایجاد حلقه های for و if و while و ... را برای کاربر فراهم میکند.
از دیگر قابلیت های این نرم افزار توانایی شناختن گروهها به صورت نمایش آنهاست. یعنی با داشتن یک نمایش از یک گروه شامل مولد ها و روابط میتوان گروه را به GAP معرفی کرد و اطلاعات مختلفی به دست آورد.
آخرین نسخه این نرم افزار که به طور رایگان در وبسایت رسمی آن قرار دارد حدود 50 مگابایت حجم دارد. مسلما دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به کارهای پژوهشی در زمینه نظریه گروهها علاقه مندند لازم است با این نرم افزار آشنا شوند.

چاپ
3699 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

1 نظر در مطلب "معرفی یک نرم افزار جبری" ثبت شده است

0
0
Avatar image

morteza

جبر ما که خیلی سخت بود

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x