سخنی از بزرگان...

علت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

علت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان
مدیر ارشد رایشمند

راز کودکان در یادگیری زبان انگلیسی
در سال ۱۹۸۴ مرکز زبان دانشگاه آمریکن شروع به استفاده و به کارگیری یک راهبرد جدید برای آموزش زبان خارجی کرد………
نام این روش (شیوه شنیداری) است.در سالهای اخیر این شیوه را (پیشرفت خودکار زبان) نامیده اند.این شیوه می گوید هر تلاشی برای صحبت کردن (یا حتی فکر کردن به زبان) ، قبل از اینکه صحبت کردن خودکار حاصل شود ، منجر به آسیب رسانی در یادگیری شده و نتایج نهایی را محدود می کند! به عبارتی دیگر این متد از یک (دوره سکوت) بسیار طولانی مدت استفاده می کند.
در طول (دوره سکوت) کودکان تنها بر شنیدن تمرکز می کنند.بعد از ۶-۱۲ ماه گوش دادن مستمر و زیاد ، کودکان شروع به صحبت کردن طبیعی و خودکار می کنند.بدون نیاز به هیچ گونه تلاش یا حتی فکر کردن!
همه می دانند که وقتی خانواده ای به کشور جدید مهاجرت می کنند کودکان در نهایت به طور طبیعی به زبان آن کشور صحبت می کنند اما بزرگسالان نه! توضیح شفاف این امر آن است که کودکان (استعداد) خاصی دارند. همانطور که بزرگ می شوند این استعداد را از دست می دهند.معلمین می گویند که بزرگسالان به جای آنکه زبان را به طور طبیعی یاد بگیرند باید زبان را به آنها آموخت و آنها باید آن را بخوانند.اما آیا ما با شیوه های تدریس امروزی زبان پیشرفتی هم داشته ایم؟
این نکته را مد تظر داشته باشید که (سعی در صحبت نکردن) راز یادگیری کودکان است.این قابل توجیه است که گوش دادن به مکالمه هایی که صحیح هستند یادگیری صحیح زبان را به همراه دارد.در حالیکه گفتن چیزهایی که غلط هستند ، یادگیری را غلط می کنند.صحبت کردن با تقلا و زور به یادگیری زبان بزرگسالان آسیب می رساند.علت اینکه کودکان همیشه مانند بومی ها صحبت می کنند این است که آنها با گوش دادن یاد می گیرند و علت اینکه بزرگسالان مانند بومی ها صحبت نمی کنند آن است که بزرگسالان صحبت کردن را با صحبت کردن یاد می گیرند.
فرمول نهایی این است گوش دهید   صحبت نکنید   صبور باشید   حالا به نظر می رسد که این دیگر فقط راز کودکان نیست این راز هر کسی است که می خواهد انگلیسی را یاد بگیرد.راز کودکان گوش باز ، دهان بسته ، بدون هیچ آزمون و امتحانی ، در این صورت کودکان نزدیک به دو سال مانند بومی ها می شوند.شنیدن به شیوه جالب و قابل فهم و یک (دوره سکوت) طولانی ، کلید صحبت کردن زبان انگلیسی همچون بومیان است.

چاپ
3024 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x