سخنی از بزرگان...

رایانه های توکار چه هستند؟

رایانه های توکار چه هستند؟
مدیر ارشد رایشمند

رایانه های توكار كه رایانه های تعبیه شده یا ریزكنترل گرها هم نامیده می شوند در دستگاه های دیگر گنجانده می شوند. به عنوان مثال هایی از رایانه های توكار می توان به دوربین های دیجیتالی، گوشی های تلفن همراه، پخش كننده های موسیقی، سخت افزارهای تخصصی IT (مثل سخت افزار شبكه ای) و تقریباً هر نوع از سیستم كنترل داخلی یا صنعتی اشاره كرد.
در نتیجه افزایش میزان استفاده از رایانه های توكار در لوازم الكترونیكی مصرفی، بازارها آلوده این كالاها شده اند. به همین دلیل است كه شركت های رایانه ای مثل اپل (با IPod) به طور فزاینده ای درحال حركت به سوی لوازم الكترونیكی مشتری پسند هستند.
رایانه های توكار در حال حاضر در داخل بسیاری از دستگاه ها جاسازی شده اند درحالی كه قبلاً هیچ نیازی به این رایانه ها احساس نمی شد. خود ما می توانیم لوازم الكترونیكی ای را به یاد بیاوریم كه تغییراتی  در آنها صورت گرفته و شكل خودكار پیدا كرده اند. نه تنها رایانه های توكار در داخل دستگاه های كاملاً مشخص و قابل مشاهده ای مثل سیستم های ناوبری جاسازی شده اند بلكه به خاطر نقش اثرگذارشان بر كاركردهای اصلی خودروها در دستگاه هایی مثل سیستم های ترمز هم مورد استفاده قرار می گیرند.
به این ترتیب بسیاری از دستگاه ها، از تلفن گرفته تا خودروها، حاوی رایانه های توكار هستند كه فرصت هایی هم برای ذخیره سخت افزاری و هم نرم افزاری ایجاد می كند.
بیشتر سخت افزارها و نرم افزارها هم به گونه ای تخصص یافته اند كه قابل استفاده مشترك هم در رایانه ها و هم رایانه های توكار هستند. لینوكس و جاوا مثال های خوبی هستند كه بر روی همه چیز از رایانه های بزرگ گرفته تا تلفن های همراه اجرا می شوند.
این به آن معنی است كه تقاضا برای انواع مختلف رایانه های توكار روبه افزایش است و بر تقاضا برای همه چیز از نیمه هادی ها گرفته تا نرم افزارهای مناسب برای خدمات اثر گذاشته.

چاپ
1819 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x