سخنی از بزرگان...

آیا کتاب های کاغذی از مدرسه و دانشگاه حذف می شوند؟

آیا کتاب های کاغذی از مدرسه و دانشگاه حذف می شوند؟
مدیر ارشد رایشمند

شاید مهم ترین تحولی كه كتاب های دیجیتالی ایجاد می كنند در زمینه آموزش است. هم اینك دانشگاه ها در كشورهای پیشرفته به این سمت می روند كه به دانشجویان مهارت جست و جوی اطلاعات در اینترنت را بیاموزند به طوری كه آنها بتوانند اطلاعات درست از نادرست را تشخیص دهند. استادان بهترین مرجع دانشجویان برای سنجش درستی اطلاعات هستند. خود استادان و نیز ناشرانی كه در زمینه نشر كتاب های آموزشی كار می كنند هم این امكان را یافته اند كه با سهولت بیشتری به دنبال كتاب های جدید بگردند و به دانشجویان معرفی كنند.
بسیاری از ناشران حوزه دیجیتال هم می دانند كه چگونه با روش های جدید اعم از افزودن تصویر و غیره كتاب های دیجیتالی را حتی جذاب تر از كتاب های چاپی سنتی منتشر كنند. در نتیجه بسیاری از استادان در كشورهای پیشرفته تكیه بر یك كتاب یا جزوه در تدریس را كنار گذاشته اند و دانشجویان هم دیگر در مباحث درسی به یك كتاب مراجعه نمی كنند و از منابع مختلف استفاده می كنند.
مدارس هم مسیر مشابهی را می پیمایند. اخیراً آمریكایی ها به حذف كتاب های درسی چاپی توجه نشان داده اند. به نظر آنها در كشوری كه همه با دنیای آنلاین آشنایی دارند، رفتن به سمت كتاب های درسی دیجیتال هم ضروری است. از نظر آنها وقتی می توان از كتاب های دیجیتال استفاده كرد، دلیلی ندارد كه دولت و دانش آموزان زیر بار كتاب های درسی سنگین و گران بروند.
به این ترتیب در هزینه های آموزش هم صرفه جویی خواهد شد. در این مدارس تنها معلم است كه كتاب درسی را به عنوان منبع در اختیار دارد و مطالب آموزشی از طریق لپ تاپ در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. معلمان هم تشویق می شوند كه در سایت های موثق اینترنتی به دنبال اطلاعات برای درس خود بگردند. به هر حال در دنیای وب این امكان هست كه معلمان مطالب آموزشی و حتی بازی های آموزشی و برنامه های ویدئویی مناسبی كه در سایت ها یافته اند را برای دانش آموزان هم به اشتراك بگذارند.

چاپ
1189 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x