سخنی از بزرگان...

چرا ریاضیات یک مرحله مهم برای موفقیت کودکان می باشد

چرا ریاضیات یک مرحله مهم برای موفقیت کودکان می باشد
مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

اختصاصی رایشمند

اگر به عنوان پدر و مادر، این سوال برایتان مطرح است که چه مهارت هایی برای موفقیت و رشد بهتر فرزندتان نیاز است، ممکن است در کنار مهارت هایی مانند زبان های خارجی، کامپیوتر و ... تمایل به انتخاب ریاضیات داشته باشید. متاسفانه در ایران بین مهارتهای یاد شده، اکثرا دیده می شود که ریاضیات شانس کمتری برای برنده شدن دارد. اما بسیاری از ما باید آگاه باشیم که یکی از معیارهای اساسی برای موفقیت فرزندمان ریاضیات است. در ادامه دلایل این ادعا را بیان می کنیم؛

1- شکل گیری اساس فکری کودک: ریاضی یک نیاز اساسی تقریبا برای تمام قسمت های زندگی ماست - از شمردن تعداد پله ها در راه پله ها بگیرید تا خرید مواد غذایی- و این ها نیازهایی هستند که ما نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم. کودکان و نوجوانان همچنین می تواند از ریاضیات برای محاسبات سریع ذهنی استفاده نمایند، که واقعا در تجربه های روزانه زندگی یار و همراه آنان خواهد بود. رایشمند در 50 قسمت روش محاسبات سریع ذهنی را بحث و بررسی کرده که می توانید مطالعه نمایید. 

2- ایجاد اعتماد به نفس: شما باید از مدت زمانی را که فرزندتان در مدرسه برای تمرین ریاضی طی می کند، آگاه باشید و بهتر است عملکرد آنان در مدرسه و اتفاقاتی که می افتد را رصد کنید. هر چه کودکتان تمرین بیشتری انجام دهد می تواند مسائل بیشتری از ریاضیات را حل کرده و این حل مساله موجب ایجاد اعتماد به نفس در کودک خواهد شد. این اعتماد به نفس می تواند به سایر جنبه ها در مدرسه نیز گسترش پیدا کند، ریاضی یکی از موضوعاتی است که اگر فرزندتان در آن خوب عمل کند به نظر می رسد بتواند در سایر زمینه های درسی نیز رشد چشمگیری داشته باشد. 

Image

3- گام نخست به سمت حرفه ای شدن: مهارت در ریاضی، فرزندان بزرگتر را نیز می تواند در مسیر زندگی کمک کند و اگر آن ها می خواهند در مشاغلی مانند مهندسی، معماری و یا هر موضوع و شغل دیگر که وابسته با ریاضیات است، موفق ظاهر شوند مهارت در ریاضیات یکی از شروط اساسی است. در یک کلام، ریاضیات یک موضوع اساسی و پایه ای برای بسیاری از جریان های شغلی برای کودکان است. 

4- سایر جنبه ها: به عنوان پدر و مادر نگاه ما به ریاضیات برای فرزند کوچک مان که در حال رشد و بلوغ است بسیار مهم است. آموزش اعداد به روش های سرگرم کننده از جمله لی لی، و یا انجام کارهایی که در آن از ضرب استفاده می کنیم در دراز مدت به میزان زیادی به رشد و بلوغ فکری کودکانمان کمک خواهد کرد. اگر زمانی که کودکمان هنوز در آغوشمان است معادله ای سرگرم کننده در ذهن او ایجاد کنیم و ذهن کودک را به تفکر برانگیزیم، آن ذهن در آینده در مقابله با مشکلات زندگی بسیار انعطاف پذیر عمل خواهد کرد. 

ریاضی قطعا یک موضوع بسیار مهم برای پایه ریزی بنیان فکر کودکان ماست. برای اطلاعات بیشتر می توانید سایر مقالات ما را مطالعه نمایید. 

شما از چه روشی برای رشد ریاضیات فرزندتان استفاده می کنید. نظرات خود را برای ما و سایر والدین ارسال نمایید

چاپ
2385 رتبه بندی این مطلب:
5.0
 

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x