سخنی از بزرگان...

همانند یک نابغه فکر کنید

مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

همانند یک نابغه فکر کنید
در این مقاله چهار راهکار مهم برایتان آورده ایم که شما را تشویق می کند تا کارآمد و مفید فکر کنید و راه حل مشکلتان را خودتان بیابید.
"این راه کارها روش های رایج بین نابغه های عرصه علم، هنر و صنعت در طول تاریخ بوده است."
1-    به مشکلات از جوانب مختلف نگاه کنید و دیدگاه های جدید را انتخاب کنید که افراد دیگری از آن استفاده نمی کنند.
" لئوناردو داوینچی " عقیده داشت که برای بدست آوردن راه حلی برای یک مشکل باید یاد بگیرید که چطور آن مشکل را به راه های مختلف بازسازی کنید. او می گفت همیشه اولین رویکرد او به یک مشکل کمی متعصبانه بوده است. به همین دلیل سعی داشت تا مشکلات را از جوانب مختلف بررسی کند.
2-    تجسم کنید.
" انیشتین " وقتی به یک مشکل فکر می کرد، سعی می کرد تا موضوع خود را با استفاده از نمودارهای مختلف به چند روش ممکن دسته بندی کند او راه حل ها را مجسم می کرد.
3-    ایجاد کنید.
یکی از ویژگی های متمایز نابغه ها استعداد تولید و زایایی آنهاست.
" دین کلت " از دانشگاه کالیفرنیا در مطالعه 2036 مخترع تاریخ، به اثبات رسانید که بزرگترین دانشمندان نه تنها آثار فوق العاده ای می ساختند، بلکه آثار به درد نخوری هم در کارنامه خود داشته اند. آن ها از شکست نمی ترسیدند و آن قدر تلاش می کردند تا به موفقیت برسند.
4-    ترکیبات جدید بسازید.
افکار، تصاویر و اندیشه هایتان را ترکیب و دوباره ترکیب کنید و آن ها را بصورت ترکیبات مختلف درآورید هر چند که طبیعی و مناسب نباشد.
قانون های توارث که علم جدید وراثت بر پایه آن قرار دارد از سوی " گریگو مندل " راهب استرالیایی، مطرح گردید که ریاضیات و بیو لوژی را برای ایجاد یک علم جدید با هم ترکیب کرد.

چاپ
2392 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x