سخنی از بزرگان...

استعداد تحصیلی (Gmat)

قابل استفاده برای تمامی رشته ها -- مدت زمان آماده سازی 2 ساعت -- مدت زمان برای پاسخگویی: هر سوال 2 دقیقه

درک مطلب

راهنمایی: در این بخش، چند متن به طور مجزا آمده است. هر یک از متن ها را به دقت بخوانید و پاسخ سوالاتی را که در زیر آن آمده است با توجه به آن چه که می توان از متن استنتاج یا استنباط کرد را برای خود در یک برگه یادداشت نمایید.

تلاش های دولت فدرال (دولت مرکزی) برای کمک به کسب و کارهای اقلیت در دهه 1960 آغاز شد؛ هنگامی که «سازمان مدیریت کسب و کارهای کوچک» (SBA) شروع به ارائه وام های تضمین شده و کمک های فنی به شرکت های اقلیت کرد و آن ها را تحت تاثیر حمایت دولت قرار داد. با وجود این که این طرح به بسیاری از کارآفرینان اجازه تشکیل کسب و کارهای جدیدی داد، اما نتایج آن مایوس کننده بود؛ چرا که بی تجربگی در مدیریت، مکان های نامطلوب و کمبود بودجه منجر به میزان بالای ورشکستگی شد. حتی سال ها بعد از اجرای این طرح، کسب و کارهای اقلیت 2 درصد از کل درآمد اقتصاد کشور را تشکیل نمی دادند. 

اخیرا، سیاستگذاران دولت فدرال، روشی را به منظور تسریع رشد تجارت بخش اقلیت به کار گرفته اند: اجتناب از کمک مستقیم به شرکت های اقلیت و حمایت از شرکت های اقلیت بزرگ تر و رشد گرا از طریق شرکت های حامی. در این روش، شرکت های بزرگ با استفاده از سرمایه های تحت حمایت دولت در توسعه کسب و کارهای پایدار و موفق مشارکت می کنند این سرمایه توسط یک شرکت سهیم برای تاسیس یک «کمپانی خرده پای سرمایه گذاری اقلیت» یا "MESBIC" استفاده می شود. سپس مزبیک برای کسب و کارهای اقلیت که در آینده ظرفیت تبدیل شدن به یک تهیه کننده و یا مشتری را برای شرکت حامی دارند، سرمایه و راهنمایی فراهم می کند. 

مزبیک ها نتیجه یک باور و اعتقاد هستند؛ اعتقاد به این که مهیا کردن تکنیک های مرتبط مدیریت و تجربیات مختص هر شغل و همین طور مقادیر قابل توجه سرمایه برای شرکت ها، در مقایسه با ارائه تجربیات عمومی مدیریت و مقادیر جزئی سرمایه، فرصت بهتری را برای توسعه پایه های اقتصادی فراهم می کند. علاوه بر این، از آن جایی که شرکت های حامی از قبل برای کسب و کارهای اقلیت بازارهای بالقوه ای فراهم کرده اند، این کسب و کارها از نظر مکان و نوسان بازار با ریسک به مراتب کمتری روبرو می شوند. پیرو مشکلات مالی و اجرایی اولیه، شرکت های حامی برای تولید در آمد کافی و حفظ کیفیت مورد نیاز مدیریت، شروع به تزریق سرمایه به مزبیک ها، بسیار بیشتر از حداقل قانونی (500000 دلار) کردند. اکنون مزبیک ها از منباع عمده تامین مالی برای شرکت های اقلیت هستند و بر اهمیتشان روز بروز افزوده می شود. 

عجیب آن که کارکنان مزبیک که معمولا از متخصصان سیاه پوست و اسپانیایی تبار تشکیل می شوند، نسبت به روسا، که معمولا مدیران ارشد شرکت های حامی هستند، با نگرش واقع بینانه تری به سرمایه گذاری در شرکت های اقلیت می پردازند. مدیران عمدتا بر پایه «رویکرد مسئولیت اجتماعی» فکر می کنند؛ در تنیجه معاملاتی را ترجیح می دهند که نسبت به مععیارهای عادی سرمایه گذاری ریسکی تر هستند و از جاذبه های کمتری برخوردارند. این قبلی تفاوت نظرها باعث ایجاد تشویش هایی در میان بسیاری از کارکنان شده؛ کارکنانی که احساس می کنند شرکت ها و کارآفرینان اقلیت باید براساس ملاحظات تثبیت شده تجارت مورد قضاوت و بررسی قرار بگیرند. این کارکنان بر این باورند که دیدگاه آن ها به فلسفه اصلی مزبیک نزدیکتر است و نگرانند که اگر روال عاقلانه تری پیش گرفته نشود، ممکن است مدیران مزبیک به سیاست هایی رجوع کنند که منجر به بازآفرینی همان نتایج ناامید کننده رویکرد ابتدایی اس ب آ شوند.


1- بر طبق متن تفاوت رویکرد مزبیک و اس ب آ در این است که شرکت های مزبیک....

الف: به منظور تامین بازار برای کسب و کارهای اقلیت به دنبال قراردادهای فدرال هستند.

ب: کسب و کارهای اقلیت را تشویق می کنند تا برای دیگر کسب و کارهای اقلیت بازار فراهم کنند. 

ج: تلاش می کنند تا نرخ مشخصی از رشد را در بخش اقلیت حفظ کنند.

د: برای تامین بودجه کسب و کار و کارهای اقلیت، بر مشارکت شرکت های بزرگ تکیه دارند.


2- نویسنده برای تقویت این نتیجه گیری که نتایج طرح اس ب آ مایوس کننده بو، به کدام یک از گزینه های زیر اشاره می کند؟

الف: تعداد اندک شرکت های اقلیت جدید که در نتیجه این طرح شکل گرفتند

ب: تعداد اندک شرکت های اقلیت که از مدیریت و کمک فنی که توسط این طرح ارائه شد، بهره مند شدند. 

ج: درصد اندک از درآمد کشور که شرکت های اقلیت در نتیجه اجرای این طرح به خود اختصاص دادند. 

د: درصد اندک شرکت های اقلیت که قادر به بازپرداخت وام های تضمین شده دولتی که تحت این طرح داده می شد، بودند. 


3- با توجه به اطلاعات متن، کدام یک از گزینه ها نشان دهنده واقع بینی کارکنان شرک تهای مزبیک است؟

A- بی میلی به سرمایه گذاری در شرکت های اقلیتی که نشان از سوددهی اندک دارند. 

B- میل به سرمایه گذاری در شرکت های اقلیتی که کالاها و خدماتی ارائه می دهند که احتمالا فایده ای برای شرکت حامی دارد. 

C- اعتقاد به این که بهترین خدمت به بخش تجارت اقلیت در درجه اول سرمایه گذاری در شرکت های نوپا است. 

الف: فقط A   ب: فقط A و B          ج: فقط B و C                   د: A و B و C


4- نویسنده به «مشکلات مالی و اجرایی» (پاراگراف 3) که شکرت های مزبیک با آن روبرو بودند، اشاره می کند تا:

الف: دامنه بحث را به منظور گنجاندن ملاحظات قانونی تامین بودجه مزبیک ها از طریق شرکت های حامی گسترش دهد

ب: توجهات را به این واقعیت جلب کند که مزبیک ها برای عملکرد موثر باید بودجه کافی دریافت کنند.

ج: نشان دهد که شرکت های حامی حاضر به سرمایه گذاری تنها 500000 دلار از سرمایه های تحت حمایت دولت در مزبیک ها بوند. 

د: محدودیت های اس ب آ و مزبیک را در تامین حداقل بودجه، مقایسه کند


5- متن برای جواب به کدام یک از سوالات زیر اطلاعاتی را فراهم می کند؟

الف: قبل از اجرای طرح اس ب آ، میانگین سالیانه درآمد کسب و کارهای اقلیت، به دلار چقدر بوده؟

ب: نرخ کنونی موفقیت کسب و کارهای اقلیت که توسط مزبیک ها تامین بودجه می شوند چقدر است؟

ج: حمایت مالی دولت فدرال از کسب و کارهای اقلیت از دهه 1960 دستخوش چه تحولاتی شده؟

د: کسب و کارهای اقلیت چگونه درخواست مشارکت در یک طرح مزبیک می کنند؟

 

«استدلال منطقی»

راهنمایی: برای پاسخ گویی به سوالات این بخش، لازم است موقعیتی را که در هر سوال مطرح شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و سپس گزینه های را که فکر می کنید پاسخ مناسب تری برای آن سوال است را انتخاب کنید. هر سوال را با دقت بخوانید و با توجه به واقعیت های مطرح شده در هر سوال و نتایجی که بیان شده و بیان نشده ولی قابل استنتاج است، پاسخی را که صحیح تر به نظر می رسد، انتخاب و در برگه پاسخ نامه ای که دارید علامت بزنید.

6- در مراحل اولیه توسعه یک خط محصول، استعداد یک منبع حیاتی است. سرمایه گذاری های جدید بازاریابی، نیازمند درجه ای از مهارت مدیریتی هستند که تناسبی با چشم اندازهای کوتاه مدت درآمدی شرکت ندارد. ولی با وجود این معمولا مدیران مستعد، تنها برای مدیریت خطوط محصول پردرآمد به کار گمارده می شوند و در نتیجه بیشتر سرمایه گذاری های جدید بازاریابی، شکست خورده و از رسیدن به اهداف مدنظر صاحبان سرمایه شان، باز می مانند. بر خلاف آن چه که امروزه انجام می گیرد، مهم ترین مدیران باید در پروژه های مرتبط با توسعه و ایجاد خطوط محصول جدیدف به کار گمارده شوند. 

کدام یک از گزینه های زیر در صورتی که صحیح فرض شود، بیش از سایر گزینه ها، استدلال نویسنده را تقویت می کند؟

الف: برای اکثر شرکت های تاسیس شده، توسعه خطوط محصول جدید، بخش نسبتا کوچکی از کل مخارج شرکت را تشکیل می دهد. 

ب: هر چه یک مدیر مستعدتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که زیر بار توسعه یک خط محصول جدید برود

ج: حتی اگر بهترین مدیران شرکت در قسمت های دیگری در شرکت به کار گمارده شوند، سودآوری و درآمد فعلی یک خط محصول استقرار یافته، می تواند حفظ شود.

د: چشم اندازهای درآمدی کوتاه مدت اولیه در مورد یک خط محصول جدید، معمولا یک پیش بینی کننده خوب در این مورد است که چگونه یک خط محصول جدید، در نهایت موفق خواهد شد.


7- به دنبال چندین سال کاهش در فروش تبلیغات، روزنامه جام جم، نیروهای فروش و بازاریابی خود را از نو سازمان دهی کرد. قبل از سازمان دهی مجدد، این نیروهای فروش، به صورت جغرافیایی سازمان دهی می شدند، با تعدادی نمایندگی فروش که بر کسب و کارهای مرکزی شهر تمرکز کرده و تعدادی دیگر که بر مناطق نمایندگی متفاوت و مختلفی تمرکز داشتند. این سازمان دهی مجدد، به دنبال افزایش دانش نمایندگی های فروش در مورد کسب و کار مشتریان بوده است که از طریق وادار کردن هر یک از این نمایندگی ها برای معامله با تنها یک صنعت یا یک خرده فروشی خاص، این هدف را محقق می ساخت. پس از این سازمان دهی مجدد، درآمد حاصل از فروش تبلیغات، افزایش یافت. 

در ارزیابی این که آیا بهبود حاصله در فروش تبلیغات می تواند به گونه مناسبی به سازمان دهی مجدد نسبت داده شود یا نه، فهمیدن کدام کی از گزینه های زیر، سودمند خواهد بود؟

الف: آیا تیتراژ این روزنامه طی دو سال اخیر، به گونه قابل ملاحظه ای افزایش یافته است؟ 

ب: در میان امامی انواع صنایع و خرده فروشی ها، که از روزنامه جام جم به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می کنند، کدام یک از آن ها به عنوان بزرگ ترین بخش فروش تبلیغات روزنامه محسوب می شوند؟

ج: آیا هیچ یک از نمایندگی های فروش جام جم، جایگاهی ثابت در جدول فروش تبلیغات روزنامه جام جم در هر ماه دارد؟

د: در میان مشتریان تبلیغاتی رمزنامه جام جم، آیا بیشترین آن ها، جزء کسب و کارهای خرده فورشی بوده یا از نوع کسب و کارهای صنعتی هستند؟


8- یکی از عوامل محدود کننده عملکرد فیزیکی انسان، مقدار و میزان اکسیژنی است که توسط عضلات از جریان خون جذب می شود. طبق این نظریه، کارآفرینان شروع به فروش بطری های آب آشامیدنی آکوافینا، با برچسب « سوپر اکسی». در باشگاه ها و سالن های ورزشی نموده اند که از اکسیژن اضافه ای برخوردار هستند که در آب حل شده است. اما این آب در بهبود عملکرد فیزیکی، تاثیری نداشته است. به این دلیل که تنها راه ورود اکسیژن به داخل جریان خون، به گونه ای که توسط عضلات قابل جذب باشد، از طریق شش ها امکان پذیر می شود.

کدام یک از گزینه های زیر، در صورت صحیح بودن، کارکردی مشابه با عبارتی که در استدلال فوق زیر آن خط کشیده شده است، خواهد داشت؟

الف: آبی که در جریان تمرینات ورزشی از بدن دفع می شود را می توان با آب های لوله کشی معمولی نیز جایگزین کرد

ب: میزان اکسیژن در خون افرادی که ورزش می کنند، بیشتر از میزانی است که عضلات قادر به جذب آن هستند

ج: ورزشکاران کلاس جهانی، بدون استفاده از چنین آبی نیز به عملکردهای مدنظر و مورد نیاز استانداردهای جهانی دست می یابند

د: تمرینات جسمانی مکرر، توانایی و قابلیت بدن را برای جذب و استفاده از اکسیژن، افزایش می دهند


9- در صورتی که مسئولین این منطقه، همچنان به جمع آوری زباله ها در سطوح کنونی ادامه دهند. اماکن دفن زباله لبریز خواهد شد و محوطه های پارکینگ منطقه، برای ایجاد فضاهای دفن زباله بیشتر، باید مورد استفاده قرار گیرند. در نظر گرفتن هزینه ای برای هر یک از خانوارهاف برای هر پوند زباله ای که برای جمع آوری بیرون می گذارند، این ساکنین را ترغیب خواهد کرد تا میزان زباله های تولیدی شان را کاهش دهند. 

بنابراین می توان این گونه عنوان نمود که این هزینه، از محوطه های پارکینگ باقی مانده این منطقه، محافظت خواهد شد. 

کدام یک از گزینه های زیر، فرضیه ای است که نتیجه گیری فوق بر مبنای آن بیان شده است؟

الف: با کاهش تعداد محصولات خریدهاری شده، ساکنین، میزان زباله هایی که برای جمع آوری، بیرون از خانه های شان می گذارند را کاهش خواهند داد.

ب: هزینه جمع آوری، چندان تاثیری بر قدرت خرید اکثر ساکنین ندارد، حتی اگر این خانواده ها، میزان زباله ای که بیرون می گذارند را کاهش ندهند. 

ج: هزینه جمع آوری، ساکنین را ترغیب نخواهد کرد تا زباله های شان را بصورت غیرقانونی، در محوطه های پارکینگ تخلیه کنند. 

د: زیبایی محوطه پارکینگ این منطقه، یک مسئله مهم برای اکثر ساکنین این منطقه است.


10- برای اطمینان از رای گیری موفق در مورد مسئله حق سقط جنین، دولت، رهبران حزب سیاسی کشور را تحت فشار قرار داده تا تنی چند از نمایندگان را طبق کنوانسیون ملی، جایگزین کند. این دولت، اصرار دارد که برخی از افراد که در گذشته به نفع حق سقط نین رای دااده بوند، با نمایندگان جدیدی که علیه این حق در گذشته رای داده بودند، جایگزین شوند. 

با توجه به اقدامی که این دولت انجام داده کدام یک از گزینه های زیر را می توان به عنوان فرضیه برای اقدام آن ها در نظر گرفت؟

الف: رای دادن در مورد مسائل مربوطه به سقط جنین، بخشی مهم از دستورالعمل سیاسی ملی است. 

ب: نمایندگان فعلی، احتمالا موافق دیگاه های دولت در مورد مسائلی نظیر بودجه کشوری یا محدودیت های مخارج فدرال، نیستند.

ج: نمایندگان جدید پیشنهادی، رای دادن در مورد مسائل سقط جنین را به همان ترتیب که در گذشته انجام می دادند، انجام خواهند داد.

د: نمایندگان کشوری، فرصتی برای رای دادن در مورد هر مسئله را جز حق سقط جنین را ندارند


11- یک مشاور سیاست بین الملل: افراد بالای 65 سال، در دولت کشور X با احتمال کمتری به عنوان نماینده انتخاب می شوند. اخیرا این دولت، اولویت های سیاسی کشورش را تغیین نموده و قوانین جدیدی را تصویب کرده است. احتمال کمتر نماینده شدن افراد بالای 65 سال، به کمبود و فقدان جشمگیر در توجه به مسائلی که باری این گروه سنی، مهم و حیاتی است، انجامیده است، که از جمله آن ها می توان به حقوق بازنشستگی، مسائل رفاهی افراد 65 سال به بالا، و تبغیض شغلی اشاره نمود؛ تنها افزایش در تعداد کارمندان دولتی، این مشکل را حل خواهد کرد. 

کدام یک از گزینه های زیر فرض پنهانی را که در استدلال این مشاور سیاست بین المللی نهفته است را توضیح می دهد؟

الف: یک افزایش چشمگیر در نمایده شدن افراد بالای 65 سال در دولت کشور X، به افزایش توجه به مسائلی که بر این افراد در این گروه سنی تاثیر گذار هستند، خواهد انجامید.

ب: یک افزایش چشمگیر در سرمایه گذاری برای آموزش دولتی در مورد مسائل مرتبط با افراد بالای 65 سال، به توجه بیشتر به مسائلی که برای افراد در این گروه سنی تاثیرگذار هستند، خواهد انجامید.

ج: یک افزایش چشمگیر در سرمایه گذاری برای آموزش بزرگسالان که بر افراد بالای 65 سال، هدفمند شده باشد، به افزایش تعداد چنین افرادی در دولت کشور X خواهد انجامید.

د: یک افزایش چشمگیر در نماینده شدن افراد بالای 65 سال در دولت کشور X باید مقدم بر هر افزایشی در تعداد کارمندان دولتی ارشد باشد که سنشان بالاتر از 65 سال است.

12- فرامرز: رعد و برق سبب آتش سوزی شده و به تجهیزات الکترونیک صدمه می زند. از آنجایی که برقگیرها می توانند جلوی هر گونه خسارت کلانی را بگیرند، هر ساختمان باید مجهز به یکی از این برقگیرها باشد. 

مجید: توصیه تو، مفهومی ندارد و بی معنی است. درست است که رعد و برق گاهی اوقات سبب آتش سوزی می گردد، اما سیم کشی های معیوب و مدارهای پربار، آتش سوزی های بسیار مهیب تری را سبب می شوند و به تجهیزاتی آسیب می رسانند که رعد و برق، به آن ها صدمه نمی زند. 

پاسخ مجید، نمی تواند خواننده را متقاعد کند که چرا نباید بر مبنای توصیه فرامرز عمل کند، به این دلیل که پاسخ او ... .

الف: ایده جلوگیری از خسارت را با آن چه که سبب آسیب و خسارت می شود، در هم می آمیزد. 

ب: راه دیگری را در مورد کمتر کردن خطر رعد و برق، پیشنهاد نمی دهد.

ج: یک قیاس بی ربط را بین مدارهای پربار و سیم کشی معیوب، به میان می آورد

د: نشان نمی دهد که مزایایی که در توصیه فرامرز ذکر گردیده اند، به دلیل وجود ایرادی بی اثر و خنثی می شوند.

13- یک عضو شورای شهر: مراقبت از کودکان در مقابل خطر، تنها دلیلی است که این شهر می تواند بر اساس آن قوانینی را تصویب کند تا اسکیت سواری را در مکان هایی که امکان انجام آن وجود دارد، ممنوع نماید. اسکیت سواری در پارک ملت این شهر، بدون شک خطرناک است. اما نباید قانونی را تصویب کنیم که آن را ممنوع کند. اگر کودکان نتوانند در این پارک اسکیت سواری کنند، آن گاه اکثر آن ها مطمئنا در خیابان ها اسکیت سواری می کنند و انجام این کار در خیابان ها، بسیار خطرناک تر از اسکیت سواری در این پارک است. 

الگوی استدلال در کدام یک از گزینه های زیر بیشترین شباهت را به الگوی استدلال این عضو شورای شهر دارد؟

الف: دلیل نیاز به بازبینی های زیست محیطی، اطمینان یافتن از این است که توسعه های پیش بینی شده، به محیط زیست طبیعی آسیب نزند. در حال حاضر، نگرانی های زیست محیطی کمتر از نگرانی های اقتصادی اهمیت دارند. اما در بلند مدت، باید از محیط زیست مراقبت شود. بنابراین نیاز به بازبینی های زیست محیطی، نباید نادیده گرفته شود.

ب: حشره کش ها برای مراقبت از محصولات کشاورزی در مقابل خسارات حشرات گیاهی طراحی شده اند. شته ها به محصولات گوجه فرنگی خسارت می زنند. اما استفاده از حشره کش ها برای از بین بردن شته ها، زنبورهایی را می کشد که آفات گیاهی مقاوم به این حشره کش ها را شکار می کنند. از آن جایی که شته ها، در مقایسه با آفات گیاهی مقاوم به حشره کش ها، کمتر به محصولات گوجه فرنگی خسارت می زنند، این حشره کش ها نباید برای از بین بردن شته های محصولات گوجه فرنگی مورد استفاده قرار گیرند. 

ج: کارکرد سیلر در نماهای چوبی، کاهش میزان خوردگی ناشی از قرار گرفتن در معرض آب و هواست. با وجود این، چوب سرو، به طور طبیعی در مقابل خوردگی های آب و هوایی مقاوم بوده و بنابراین نیازی به مراقبت های بیشتر ندارد. بنابراین سیلرها نباید در نماهایی که از چوب سرو ساخته شده اند، مورد استفاده قرار گیرند. 

د: الگوهای ترافیکی که شامل خیابان های یک طرفه هستند، برای تسریع کردن و شتاب بخشیدن به جریان ترافیک در مناطق پرازدحام و متراکم طراحی شده اند. با وجود این، در خیابان های اصلی مناطق جنوب شهر، سرعت بخشیدن به جریان ترافیک، امری غیرضروری و حتی مضر خواهد بود. بنابراین الگوی ترافیکی که شامل خیابان های یک طرفه است، نباید در آن جا اجرا شود. 


14- بسیاری از افراد در مورد انفجار جمعیت تا به حال مطالب را شنیده اند. اما آن ها این نکته را در نظر نمی گیرند که افزایش کنونی جمعیت انسان ها، در واقع به همان اندازه رشد اقتصادی عظیمی را نیز به همراه داشته است. به علت وجود چنین رابطه ای میان افزایش جمعیت و افزایش فعالیت های اقتصادی، مسئله تنظیم خانواده نباید چندان جدی گرفته شود. 

الگوی بحث برانگیز استدلالی که در بحث فوق وجود دارد، بیشتر شبیه به کدام یک از گزینه های زیر است. 

الف: مشترکین مجلات خبری نگران هستند که هزینه های افزایش یافته پستی، به بالاتر رفتن نرخ ها و هزینه های اشتراکی برای آن ها منجر خواهد شد. اما این بهایی است که آن ها برای مجلاتی که به آن ها تحویل داده می شود، می پردازند. نباید به هیچ یک از گروه های کاربر سیستم پستی، به واسطه اخذ هزینه های بیشتر از افراد دیگر، به نوعی یارانه داده شود

ب: بیشتر فروشندگان شکایات و گله های را در مورد رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرایانه این مدیر فروش مطرح نموده اند. اما آن ها باید در نظر داشته باشند که فروش در حال حاضر رو به افزایش است. به خاطر این موفقیت، نباید به هیچ وجه در مورد رفتار این مدیر صحبت کنند

ج: برخی از والدین نگران کودکانشان هستند که زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون می کنند. این دسته از والدین، باید زمان تماشای تلویزیون را به عنوان زمانی که می توانند با کودکانشان باشند در نظر بگیرند. اجازه دهید کودکان تلویزیون تماشا کنند ،اما شما هم با کودکانتان همراه شوید و تلویزیون تماشا کنید. 

د: برخی از مصرف کنندگان، زمانی که قیمت یک محصول برای چندین سال متمادی افزایش پیدا می کند، نگران می شوند. چون فکر می کنند که این قیمت رو به افزایش در آینده نیز ادامه خواد یافت. اما این مصرف کنندگان اشتباه می کنند. چون روند بلند مدت افزایش قیمت ها نشان می دهد که وقتی قیمت یک محصول افزایش می یابد، در آینده احتمالا کاهش پیدا می کند. 


15- در کانتویا، درآمد پزشکان از شرکت های بیمه تامین می شود، و پزشکان موظفند تصمیم ها و تشخیص های خود در زمینه ی درمان مریض ها را ثبت کرده و در صورت تخطی از خط مشی درمانی شرکت های بیمه، دلیل این تخطی را نیز ثبت کنند. 10 سال پیش پزشکان آزادی عمل بیشتری داشتند. اکثر پزشکان معتقدند که خواسته های شرکت های بیمه به آنان اجازه نمی دهد زمان لازم را برای مریض ها صرف کنند. با این حال، زمان متوسط یک یوزیت در 10 سال اخیر اندگی بیشتر شده است. 

کدام یک از جملات زیر در صورت درست بودن بیشترین کمک را به حل اختلاف بین نظر پزشکان و تغییر زمان صرف شده را بیان می کند؟

الف: پزشکان امروزه انتخاب های بیشتری در زمینه های تشخیص و درمان دارند که قبل از نوشتن نسخه باید در نظر گرفته شوند.

ب: پزشکان امروزه بیشتر در کارهای گروهی شرکت کرده و مسئولیت کار شب و آخر هفته را بین خودشان تقسیم می کنند. 

ج: اکثر بیماران به پزشکان خود برای انتخاب شیوه ی درمان بیش از شرکت های بیمه اعتماد دارند.

د: با توجه به این که شرکت های بیمه برای هر ویزیمت مبلغ مشخصی به پزشکان پرداخت می کنند، برای آنان به صرفه است که هر تعداد مریض که می توانند را معاینه کنند. 


کاربران گرامی رایشمند توجه داشته باشند که با توجه به طولانی شدن مطلب 15 سوال بعدی در یک آموزش دیگر ارائه خواهند شد. 

شما نظرتان را در مورد پاسخ های این سوالات در بخش نظرات مطلب وارد کنید. در صورت استقبال از موضوع و ارائه حداقل دو پاسخ برای هر سوال در قسمت نظرات توسط کاربران، پاسخ سوالات توسط رایشمند به سایت اضافه خواهد شد.

اگر از این مطلب خوشتان آمده آن را به دوستان خود پیشنهاد دهید 

چاپ
4576 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x