سخنی از بزرگان...

مرور صحیح درس ها

مدیر ارشد رایشمند
/ دسته ها: مشاوره تحصیلی

حجم زیاد درس ها به ویژه برای امتحانات نهایی، کنکور کارشناسی و یا کنکور کارشناسی ارشد این زمان را که داوطلب بتواند دروس مهم را دوره کند و از ابتدا بخواند از او می گیرد. در ابتدا باید بدانید که هنگامی که درسی را مطالعه می کنید در حافظه کوتاه مدت شما ثبت می شود و برای اینکه آن مطلب در حافظه بلند مدت شما ذخیره شود لازم است تا مروری دوباره بر آن صورت بگیرد بنابراین این دوره و مرور کاملاً مهم بوده و می تواند تعین کننده باشد.

خیلی از داوطلبان درسی را می خوانند و زمانی که نیاز به دوره و مرور آن دارند نگاهی به حجم مطلبی که می خواهند بخوانند کرده و از آن منصرف می شوند. این مشکل به این دلیل است که این دسته از داوطلبین شیوه درست مطالعه را ندانسته و نمی دانند چگونه مطالب خوانده شده را خلاصه کرده تا در زمان نیاز به مرور، با صرف کمترین زمان کل مطالب را دوره کنند.

شیوه های مطالعه درست متنوع بوده و می توان به روش های مختلفی خلاصه نویسی کرد و نت برداری کرد. اما، بهترین روش این است که شما ابتدا لیستی از دروس خود تهیه نمایید و سپس برای هرکدام از درس ها و برای هر قسمت آن برنامه زمان بندی خاصی را طرح ریزی کنید. سپس در هنگام مطالعه، با استفاده از خودکار های رنگی نکات مهم را مشخص کرده و پس از اتمام خواندن درس با مرور همان نکات ، آن ها را در یک صفحه چک نویس وارد نمایید تا در واقع خلاصه نویسی و نت برداری کرده باشید. فراموش نکنید که زیر نکات مهم باید خط کشی شود و نکات بسیار مهم بر روی همان چک نویس وارد شود. حال که زمان دوره و مرور درس ها فرا می رسد می توانید با مراجعه به نوشته های خود در کمترین زمان درس ها را دوره کرده و مطالب را وارد حافظه بلند مدت خود کنید. فقط به خاطر داشته باشید که نگذارید درس ها انباشته شود و به این نکته توجه کنید مرور هرچه بیشتر درس ها می تواند تسلط شما را بر روی آنها بیشتر کند.

چاپ
2252 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x