سخنی از بزرگان...

6 ترفند زبان بدن که تسلط بر آنها سخت است ولی ماندگار اند

6 ترفند زبان بدن که تسلط بر آنها سخت است ولی ماندگار اند
مدیر ارشد رایشمند

 

اهمیت زبان بدن را دست کم نگیریدبرخی از ترفندهای زبان بدن مانند لبخند زدن و یا محکم دست دادن را خیلی آسان می توان در زندگی روزمره انجام داد. اما تکنیک های دیگری وجود دارند که تا حدودی سخت تر می توان بر آنها تسلط پیدا کرد ولی می توانند تفاوت عظیمی در ارتباطات ایجاد کنند.

در اینجا درباره شش ترفند زبان بدن صحبت می کنیم که تسلط بر آنها سخت است اما به طور قطع اگر برای آنها وقت بگذاریم برای همیشه ماندگار خواهند بود:
 
حفظ ارتباط چشمی خوب
افرادی که نگاه لرزان دارند اغلب مضطرب، پریشان یا غیر قابل اعتماد به نظر می رسند اما در عین حال کار سختی است که بر مهارت حفظ تماس چشم تسلط پیدا کنیم. به طور کلی برای بعضی از افراد این کار ناراحت کننده و غیر طبیعی است. (البته در فرهنگ های مختلف زبان بدن معانی متفاوتی دارد. به عنوان مثال در فرهنگ شرقی به ویژه زنان از نگاه مستقیم پرهیز می کنند. شاید لازم باشد کارشناسان ارتباطات درباره تماس چشمی مناسب در فرهنگ ایرانی اطلاعات بیشتری در اختیار دیگران قرار دهند. مترجم.) تکنیک هایی وجود دارد که می توانند کمک کننده باشند.
لیل لاندس نویسنده و کارشناس ارتباطات می گوید باید تصور کنید چشمان طرفی که با او مکالمه می کنید آب نبات تافی چسبناکی است و چشمان شما به این آب نبات ها چسبیده!
وقتی بر ترفند تماس چشمی مسلط می شوید بلافاصله متوجه بهبود ارتباطات چهره به چهره تان با دیگران می شوید.
 
دستان تان را قابل رؤیت نگه دارید
گاهی اوقات نمی دانیم با دستان مان چه کار کنیم به ویژه اگر آدم عصبی ای باشیم. 
در نتیجه ممکن است به ناچار دستان مان را در جیب هایمان جمع کنیم یا دست به سینه بایستیم. اینها حرکاتی قابل درک اند اما تصویری تا حدودی منفی را هم از ما به نمایش می گذارند.

مهم است که دستان مان را قابل رؤیت نگه داریم تا این طور به نظر نرسد در حال مخفی کردن چیزی هستیم. با زبان بدن بازتر حالت دعوت کننده ای را به نمایش می گذاریم و باعث می شویم دیگران به ما اعتماد کنند. باید از موقعیت هایی که به ما ظاهر دفاعی می دهند (حتی اگر این احساس واقعی مان باشد) دوری کنیم.
 
بی قراری نکنیم و مدام نجنبیم (اما بیش از حد هم خودمان را سفت نکنیم)
برخی از افراد کمی منقبض اند. برخی از افراد هم تقریباً به شکلی غیر طبیعی آرام اند. مشکل این جا است که بقیه ممکن است این رفتارها را با نداشتن صداقت یا همچنین ترس اشتباه بگیرند.

دکتر لیلیان گلس، تحلیلگر رفتاری و کارشناس زبان بدن که با اف بی آی نیز کار کرده می گوید باید مراقب افرادی که در نهایت حرکتی نمی کنند هم باشید.
گلس می گوید: «این رفتار آنها ممکن است نشانه اولیه جنگی عصبی یا مبارزه جویانه باشد. به خاطر حالتی که بدن به خود می گیرد و خودش را برای رویارویی احتمالی آماده می کند. وقتی صحبت می کنید و در مکالمه ای عادی شرکت می کنید، طبیعی است که بدن تان را با حرکات ظریف، آرام و بیشتر ناخودآگاه تکان می دهید. بنابراین اگر حالتی سفت و سخت و جنون عاری از هر جنبشی را مشاهده می کنید، اغلب علامت هشدار دهنده بزرگی است که نشان می دهد چیزی جور در نمی آید.»
اگر بتوانید بین جنبیدن و سفتی و انقباض توازنی ایجاد کنید می توانید در دیگران احساس بهتری ایجاد کنید.
 
صاف بنشینید
وقتی نوجوانی اخمو و ترشرو بودید والدین تان به طور مداوم یادآوری می کردند حالت تان را تغییر دهید.
آماندا آگوستین کارشناس مشاوره می گوید که اگر در صندلی تان لم بدهید، نشانه بی علاقگی تان به حالت باز و پذیرا بودن یا جدی نگرفتن مصاحبه ای است که در آن شرکت دارید. این رفتار در گرفتن شغل به شما کمکی نمی کند. علاوه بر این، با رخوت نشستن در صندلی هم می تواند نشانه نداشتن اعتماد به نفس باشد.
در عوض طوری بنشینید که انگار رشته ای درست از بالای سرتان به سقف بسته شده. صاف نشستن علامت هوش، اعتماد به نفس و قابل اعتماد بودن تلقی می شود.
اصلاح حالت خمیده و دولا دولا راه رفتن هم همیشه آسان نیست اما قطعاً ارزش اش را دارد که مدتی طولانی صرف کنید تا این حالت راه رفتن تان را تغییر دهید.
 
راه رفتن هدفمند و پر انرژی
همه با اعتماد به نفس راه نمی روند. بعضی از ما با حالت بی قرار و یا با حالت بی دست و پا راه می رویم.

ممکن است تغییر شیوه راه رفتن مان سخت باشد اما اگر گام هایی در جهت بهبود آن برداریم می توانیم مطمئن شویم دیگران درباره اعتماد به نفس، جذابیت، و قابل اعتماد بودن مان قضاوت غیر منتظره ای نمی کنند.
 
آینه کسی باشید که با شما صحبت می کند
آینه بودن - و یا هماهنگ کردن بدن تان با کسی که با او در حال صحبت اید - مهارت سختی است اما انجام آن تحسین و موافقت را نشان می دهد.
انجام ماهرانه این کار سخت است تا این طور به نظر نرسد در حال تقلید از کسی و یا مسخره کردن او هستید اما اگر واقعاً می خواهید احساس خوبی ایجاد کنید قطعاً ترفند خوبی است که می توانید آن را به کار بندید.

 

چاپ
1497 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x