سخنی از بزرگان...

11 مهارتی در زندگی که یادگیری آنها سخت است اما همیشگی خواهند بود

11 مهارتی در زندگی که یادگیری آنها سخت است اما همیشگی خواهند بود
مدیر ارشد رایشمند

یادگیری برخی از مهارت ها در زندگی ممکن است مجانی و آزاد باشند اما به این معنی نیست که بدون صرف وقت، عرق ریختن و پشتکار دست یافتنی باشند.
در این مطلب برخی از مهم ترین و مفیدترین مهارت های که ارزش وقت گذاشتن و یادگیری دارند برشمرده می شوند.
 
1- تسلط بر خواب
مطالعات متعدد نشان داده اند که خوابیدن طبق یک برنامه مشخص، به خواب رفتن و بیدار شدن را آسان تر می کند و به طورکلی به خواب بهتر کمک می کند.
 
2- همدلی
شما ممکن است منظم ترین، زیرک ترین و حتی ثروتمندترین فرد جهان باشید اما اگر به افراد دیگر توجه نداشته باشید و یا با آنها همدردی نکنید، اساساً جز یک جامعه ستیز نیستید.
همدلی - توانایی احساس آن چیزی است که دیگران احساس می کنند - یکی از توانایی های اصلی بشر است. همدلی عاملی است که موجب می شود میزان فروش کالاها و خدمات به افراد واقعاً عظیم باشد. همدلی به شکل روحیه کار گروهی به افراد انگیزه می دهد تا سخت تر تلاش کنند. همدلی کارکنان را به سمتی هل می دهد تا بی تفاوتی را کنار بگذارند و بزرگ تر باشند، چرا که احساسی بزرگ تر از تنها دریافت چک و دستمزد را دارند.
 
3- مدیریت زمان
مدیریت مؤثر زمان یکی از باارزش ترین مهارت های مدیران و کارفرمایان است. هیچ راه مستقیم و سرراستی در رابطه با این مهارت وجود ندارد اما مهم است سیستمی پیدا کنید که به دردتان بخورد و شما هم به آن پایبند باشید.
سخت ترین کاری که در زمینه مدیریت زمان وجود دارد آموختن این است که چگونه برنامه ریزی کنیم چراکه قانونی در زمینه چگونگی انجام برنامه ریزی وجود ندارد. یعنی برای درست کردن یک فهرست و انجام دادن آن به صورتی که واقعاً قادر به کامل کردن همه وظایف مان در زمان و تاریخی که برنامه ریزی کرده ایم باشیم.
 
4- درخواست کمک
نمی توانید کاری را درست انجام دهید اگر نتوانید موقعی که نیاز دارید تقاضای کمک کنید.
یاد گرفتن این مهارت که بفهمید چه زمانی نیاز به کمک دارید و سپس درخواست کمک کنید به شکل شگفت آوری مشکل است چراکه هیچ کس نمی خواهد ضعیف یا بی کفایت تلقی شود.
مطالعه ای که به وسیله دانشکده بازرگانی هاروارد انجام شده نشان می دهد وقتی از افراد مشاوره می خواهید، هوش یا تخصص تان را ثابت می کنید و بیشتر احتمال دارد در کاری که به عهده دارید موفق شوید.
 
5- پیگیری و ثبات
پیگیری برای حفظ هر نوع موفقیتی حیاتی است.
اغلب افراد وقتی به قله موفقیت می رسند سخت کار کردن را متوقف می کنند درحالی که برای حفظ آن موقعیت باید سخت تر کار کنند و در کارشان بیشتر پیگیری داشته باشند.
 
6- مثبت صحبت کردن با خود
مهم نیست دیگران درباره تان چه فکر می کنند آن چه درباره خودتان فکر می کنید قطعا انجام می شود. مثبت حرف کردن با خودتان سطحی از اعتماد به نفس و باور به خود را ایجاد می کند که هیچ کس دیگری برایتان انجام نمی دهد.
طرف دیگر مثبت صحبت کردن با خود، منفی صحبت کردن با خود است که می تواند به آرامی به اعتماد به نفس تان لطمه بزند.
 
7- درک زمانی که باید ساکت شوید - و واقعاً این کار انجام دهید
نمی شود درباره هر چیزی که برایتان در جهان اتفاق می افتد آه و ناله کنید. گاهی اوقات فقط لازم است ساکت شوید.
وقتی عصبانی، ناراحت و آشفته ایم هرچیزی که به ذهن مان می رسد را بروز می دهیم و بعد هم پشیمان می شویم.
بسته نگه داشتن دهان مان وقتی در حالت آشفته ای هستیم یکی از با ارزش ترین مهارت ها و البته یکی از سخت ترین مهارت هایی است که می توانیم بیاموزیم.
 
8- گوش کردن
خیلی از ما در محل کارمان غرق در کارهایی که به ما محول شده هستیم. پیام های فوری، تلفن هایی که زنگ می زند و ... .
نکته ای که در زمینه گوش دادن فعال وجود دارد تکرار آنچه شنیده اید برای فرد دیگر است. این کار همه چیز را ساده تر می کند.
 
9- سرتان به کار خودتان باشید
مدتی طول می کشد تا این مهارت را بیاموزید و بر آن مسلط شوید.
چسباندن بینی تان به کار افراد دیگر مفید نیست و زمان و منابع را هم هدر می دهد. حق ندارد در کار دیگران دخالت کنید حتی اگر درست بگویید.
 
10- ایستادگی در برابر شایعات
مهم ترین چیز در زندگی روابط است و مهم ترین چیز در زمینه ساختن و حفظ روابط خوب، اعتماد است.
یکی از ساده ترین روش ها برای این که اعتمادی که به شما وجود دارد از دست برود، این است که درباره افرد پشت سر آنها شایعه بسازید.
آموختن این مهارت که شایعه نسازید سخت است چرا که به معنای از دست دادن مکالمات احتمالاً مهم و فاصله انداختن بین خودتان و افراد با نفوذ است. می توانید بگویید با عرض پوزش از این که مکالمه را قطع می کنم، من واقعاً نیازی به دانستن این موضوعات ندارم، می توانیم درباره چیز دیگری صحبت کنیم؟
اگر بر این کار پافشاری کنید بابت آن پاداش بی نهایت زیادی دریافت می کنید.
 
11- تسلط بر افکار
برای انجام آن چه می خواهید انجام دهید و به انجام رساندن آن کار، لازم است افکارتان را آگاهانه هدایت کنید.
چالش این جا است که ما محصول تجارب گذشته مان هستیم و همه تفکرات مان هم نتیجه این تجارب است با این حال باید بدانیم که گذشته برابر آینده نیست.

چاپ
1141 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x