سخنی از بزرگان...

کلد کرم ها و کرم های پاک کننده

کلد کرم ها و کرم های پاک کننده

 

کرم های پاک کنندهکرم های پاک کننده همان طور که از نامشان پیدا است، به عنوان پاک کننده پوست و به عنوان جانشین آب و یا قبل از شست و شوی پوست با آب مصرف می شوند. مواد رنگین ساز لوازم آرایشی در این کرم ها بهتر از آب حل شده و پاک می شوند. یک کرم پاک کننده باید به پوست احساس نرم و تازگی و پاکیزگی بدهد و ترجیحاً چرب و روغنی نباشد. بعضی از کرم های  پاک کننده به عنوان آرام بخش پوستی در گرما بسیار خوب کار می کنند.
1-کرم های مایعی شکل: دارای اجزای روغنی و بدون آب هستند. این کرم ها مخلوطی از روغن های معدنی، مواد چرب و موم های هیدروکربنی، سفیده نهنگ، پارافین و ستیل الکل هستند که به همراه عطر و مواد نگهدارنده تهیه می شوند.
2-کرم های امولسیونی: این کرم ها حاوی مقدار زیادی آب هستند و علاوه بر 25 تا 75 درصد آب دارای موم زنبور عسل، پارافین، اسید استئاریک، لانونین، گلیسیرین، عطر و مواد نگهدارنده نیز هستند. شیرهای پاک کننده، کرم های پاک کننده رقیق شده ای حاوی مواد تقریباً مشابهی هستند. با این تفاوت که تری اتانول آمین به آنها اضافه شده است. لوسیون های پاک کننده جهت پاک کردن پوست های روغنی و چرب مورد استفاده قرار می گیرند.
کلد کرم ها
کلد کرم ها امولسیون های آب در روغن هستند که دارای خاصیت نرم کنندگی  و شفاف کنندگی هستند و لازم است پایدار بوده و در فاز امولسیون از هم جدا نشوند و نشانه ای از لکه یا ناهماهنگی در آنها وجود نداشته باشد. کلد کرم ها نباید خیلی نرم یا سخت باشند. به خاطر اثر سردکنندگی بر روی پوست، این نوع کرم ها را کرم های سرد می نامند. این عمل در نتیجه تبخیر آهسته آب موجود در آن است. به جای روغن معدنی می توان از روغن بادام استفاده کرد که هم مغذی است و هم به منظور پاک کردن پوست قابل استفاده است.
یک فرمول
a-موم زنبور عسل 12 گرم، روغن بادام 50 گرم
b-آب مقطر 29 سی سی، بوراکس یک گرم، محافظت کننده (متیل پاراین) 0.15 گرم
c-عطر
روش ساخت: پس از گرم کردن a و b تا حدود 75 درجه سانتی گراد در ظرف های جداگانه، b را به آهستگی روی a افزوده با به هم زدن مستمر مخلوط کرده، زمانی که دما به 35 درجه سانتی گراد رسید عطر اضافه می شود.

 

چاپ
1222 رتبه بندی این مطلب:
4.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x