سخنی از بزرگان...

ناسا طوفان های شنی سطح مریخ را پیش بینی می‌کند

ناسا طوفان های شنی سطح مریخ را پیش بینی می‌کند
مدیر ارشد رایشمند

ناسا به عنوان بزرگ‌ترین سازمان فضایی جهان، پروژه‌های متعددی برای ارسال افراد به کره‌ی مریخ دارد. به منظور انجام چنین پروژه‌هایی، این سازمان باید بتواند شرایط جوی و آب و هوایی مناطق فرود افراد را پیش‌بینی کند تا از وقوع حوادث ناخواسته جلوگیری شود. این سازمان یک قدم به پیش‌بینی شرایط آب و هوایی نزدیک‌تر شده است و توانسته ساختار مناطق طوفانی این سیاره را ترسیم کند.

طبق خبرهای منتشر شده، ناسا با مطالعه‌ی اطلاعات دمایی مدارگردهای مریخ توانسته است ساختاری را ترسیم کند. از آنجا که دما در مناطق طوفان شنی در این سیاره، بیش از سایر مناطق است، با مطالعه‌ی این ساختار دمایی می‌توان مناطق طوفانی مریخ را شناسایی کرد.

البته این مطالعات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد. به علاوه این اطلاعات برای پیش‌بینی طوفان‌هایی که در ارتفاعات پایین اتفاق می‌افتد و تاثیری بر مدارگردهای مریخ ندارند، مفید نیستند. اگر ناسا بتواند این راه حل جدید را بهبود ببخشد و توسعه‌ی آن را کامل کند، می‌تواند در سفرهای آتی فضانوردان، بهترین مکان را برای فرود آنها پیشنهاد دهد.

چاپ
1079 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x