سخنی از بزرگان...

مریخ نورد Curiosity در تلاش برای نمونه برداری از آب روی مریخ

مریخ نورد Curiosity در تلاش برای نمونه برداری از آب روی مریخ
مدیر ارشد رایشمند

مریخ نورد Curiosity در ابتدا با دوربین خود تصویر بزرگی ثبت می‌کند تا شواهدی از آب در آن مکان را تایید کند. اگر چنین چیزی وجود داشت، این ماشین به آن محل می‌رود تا نمونه‌های موجود را ثبت کند. ناسا در تلاش است تا این تصاویر مربوط به آب روی مریخ را حداکثر تا یک سال دیگر به ثبت برساند.

بنابراین برای دریافت تصاویر جدید از آب‌های روی مریخ نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانیم. البته این موضوع به این معنی نیست که مریخ نورد Curiosity شواهدی از زندگی روی سیاره سرخ را پیدا خواهد کرد.

مریخ

رگه‌های احتمالی از آب روی مریخ در سراشیبی دهانه گیل

شرایط سختی که روی مریخ وجود دارد (از جمله اشعه‌های شدید) مانع از این موضوع می‌شود و نمی‌توان از آن به عنوان یک نشانه از زندگی روی زمین اشاره کرد.

به جای آن، این ماموریت می‌تواند به عنوان یک مرحله رو به جلو برای کاوش سطح مریخ باشد. بررسی آب موجود در مریخ می‌تواند به برنامه‌های ماموریتی برای پیدا کردن شواهد زندگی کمک کننده باشند، بنابراین یک سفر کوتاه و موفقیت آمیز می‌تواند به یافته‌هایی بزرگ‌تر و بهتر ختم شود.

چاپ
1218 رتبه بندی این مطلب:
4.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x