سخنی از بزرگان...

مارک زوکربرگ از بنیانگذاران فیسبوک درباره سه ویژگی مشترک کارآفرینان موفق می گوید

مارک زوکربرگ از بنیانگذاران فیسبوک درباره سه ویژگی مشترک کارآفرینان موفق می گوید

به گفته مارک زوکربرگ از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت فیس بوک  (FB) اولین و مهمترین ویژگی کارآفرینان موفق این است که چشم انداز مشخصی دارند و مشکلی که در تلاش اند حل کنند را با دقت زیاد بررسی می کنند.
اگر می خواهید سنگ بنای کاری عظیم را پایه گذاری کنید، باید بر تغییری که می خواهید در جهان ایجاد کنید تمرکز کنید. خیلی از کارآفرینان را می بینم که که تصمیم می گیرند می خواهند یک شرکت درست کنند بدون این که بدانند در این شرکت چه چیزی را می خواهند بسازند. برای من این کار برعکس است. (اول باید بدانید چه چیزی می خواهید بسازید بعد شرکت تان را تأسیس کنید. مترجم.)
در مرحله دوم، کارآفرینان موفق خودشان را با افراد بسیار موفق و با انگیزه دیگر احاطه می کنند.
زوکربرگ می گوید که هیچ کس به تنهایی کاری را انجام نمی دهد. وقتی به کارهای بزرگی که در جهان انجام می شود نگاه می کنید می بینید که توسط یک نفر انجام نشده اند بنابراین نیاز دارید یک گروه درست کنید.
برای ساخت قوی ترین گروه ممکن، به دنبال افرادی بگردید که که در حوزه هایی که در آنها ضعیف تر یا کم تجربه ترید بهتر باشند. شما به افرادی نیاز دارید که مهارت های مکمل تان را داشته باشند. مهم نیست چقدر با استعدادید، مهارت هایی وجود دارند که نمی توانید روی میز بگذارید.
در نهایت، کارآفرینانی که کار بزرگ انجام می دهند مصر اند. همیشه همه چیز در مسیری که می خواهید پیش نمی رود. مردم درباره کسب یک شبه موفقیت صحبت می کنند، ولی این شیوه کار نمی کند.
کارآفرینان موفق کسانی اند که با وجود تحمل رنج ها و محنت های اجتناب ناپذیری که در روند کار با آنها روبرو می شوند حاضر به تسلیم شدن نیستند.
زوکربرگ نتیجه می گیرد: «بزرگ ترین کارها در جهان به وسیله افرادی انجام شده اند که در درجه اول به مأموریتی که دارند باور دارند نه این که سعی کنند شرکتی بنا کنند؛ به گروه باور دارند، نه فرد؛ و تسلیم نمی شوند.»

چاپ
1488 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x