سخنی از بزرگان...

لهجه بریتیش بهتره یا امریکن ؟

لهجه بریتیش بهتره یا امریکن ؟
مدیر ارشد رایشمند

آیا انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی دو زبان مجزا هستند یا دو حالت مختلف از زبان انگلیسی ؟ بعضی ها می گویند آنها دو زبان مختلف هستند ولی خیلی ها آنها را تنها حالتهای مختلفی از یک زبان می دانند . البته هیچ پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد . ما فقط می توانیم بگوییم که تفاوتهایی میان آنها وجود دارد . البته باید بدانید که این تفاوتها جزئی بوده و در اثر یکپارچه شدن دنیای امروز این تفاوتها روز به روز کمتر می شوند .

تفاوتها و شباهتهای موجود میان دو لهجه بریتانیایی و آمریکایی :
 
لهجه آمریکایی : اگر به این لهجه صحبت کنید ، انگلیسی زبانان شما را خواهند فهمید . در صورت یادگیری این لهجه می توانید به منظور تمرین و روان گویی در این بخش به منابع بسیاری همچون ماهواره ها ، فیلم ها و موسیقی دسترسی داشته باشید .قسمت اعظمی از مقالات موجود در فضای مجازی به لهجه آمریکایی است و در واقع تعداد افرادی که به لهجه آمریکایی تکلم می کنند ۱۰ برابر آنانی است که به لهجه بریتانیایی صحبت می کنند . پس در صورتی که شما از لحاظ تلفظ مشکلی داشتید ، منابع بیشتری در اختیار خواهید داشت ولی مردم در انگلیس نسبت به لهجه آمریکایی بی توجه هستند .

لهجه بریتانیایی : بهترین فرهنگهای لغت در جهان به این لهجه نوشته شده اند . مردم آمریکا لهجه بریتانیایی را دوست دارند و هنگامی که فردی به این لهجه سخن می گوید ، آمریکایی ها او را به عنوان فردی دانا خطاب می کنند .این مساله حتی در خصوص مسائل اجتماعی مانند رابطه مردان و زنان با یکدیگر نیز دخالت دارد .

انگلیسی بریتانیایی تمایل دارد که املای بسیاری از کلماتی که ریشه فرانسوی دارد را حفظ کند ، در حالیکه آمریکایی‌ها بیشتر سعی می‌کنند کلمات را همانطور که تلفظ می‌کنند بنویسند . علاوه بر این ، آنها حروفی را که مورد نیاز نیست ، حذف می‌کنند . اگر چه هر دو نسخه‌ی آمریکایی و بریتانیایی زبان انگلیسی صحیح هستند ، اما املای آمریکایی معمولاً ساده‌تر است . بنابراین بهتر است بطور کلی از املای آمریکایی استفاده کنید ، مگر اینکه بخواهید برای خوانندگان بریتانیایی چیزی بنویسید .

چند پیشنهاد برای بهتر کردن لهجه
 

مکالمه انگلیسی با یک لهجه خوب رویای خیلی از افرادی می باشد که در پی یادگیری زبان انگلیسی می روند ، به همین دلیل در این جا چند پیشنهاد کاربردی برای شما آورده شده تا بتوانید بهتر صحبت کنید . در ابتدا بهتر است به این نکته توجه کنید که لهجه های زبان انگلیسی بسیار گوناگون و متفاوت بوده و به بریتانیایی ، استرالیایی ، آمریکایی و … تقسیم می شوند که در خود این کشورها نیز تفاوت لهجه فراوان وجود دارد .آنچه در اینجا بحث می شود چگونگی تقویت کردن لهجه آمریکایی می باشد ، لهجه ای استاندارد و مناسب برای استفاده درست و شیوا که در بیشتر مناطق مورد قبول است .
اولین کار برای شروع ، این است که تا می توانید برای انگلیسی صحبت کردن زمان بگذارید . اگر شما در هفته نیم ساعت زبان انگلیسی صحبت می کنید و پنج ساعت برای یادگیری کلمه و گرامر صرف می کنید ، بهتر است این میزان را برای بهتر نتیجه گرفتن تغییر دهید . ایده آل ما این است که اگر می توانید هر روز زبان انگلیسی صحبت کنید . شاید سوال کنید که با چه کسی انگلیسی صحبت کنیم ؟ پاسخ به این سوال به شرایط شخصی شما وابسته می باشد . اگر امکان این را دارید تا با یک انگلیسی زبان ( آمریکایی ) صحبت کنید که بهترین فرصت برای تمرین لهجه در اختیار شماست . در غیر این صورت می توانید از پیشنهادات زیر بهره ببرید :

استفاده از ویدئو چت و یا گفتگوی آنلاین با افراد ، که بهترین نرم افزار skype می باشد و کار کردن با آن بسیار راحت است . می توانید از کتابهایی مانند Talk Your Headoff استفاده کنید . در این کتاب سوالات متنوع و گوناگونی در زمینه های گوناگون گردآوری شده است که شما می توانید به آنها پاسخ دهید . می توانید با دوست خود قرار بگذارید تا از این پس با هم انگلیسی صحبت کنید که این نیز باعث تقویت زبان هر دوی شما خواهد شد . همچنین در تهران برخی تورها موجود می باشند که افراد در آنها ثبت نام کرده و در آنجا به زبان انگلیسی صحبت می کنند .
بهترین کتاب در زمینه تقویت لهجه آمریکایی American Accent Training می باشد . همراه این کتاب سی دی آموزشی هم می باشد که مهمترین دلیل محبوب بودن این کتاب است . در زمینه تماشای فیلم ، دقت در آمریکایی بودن فیلم مورد نظر می باشد . زیرا دیدن فیلمی که بازیگران آن اغلب با لهجه استرالیایی ، هندی و … صحبت می کنند ، برای تقویت لهجه آمریکایی سود چندانی نخواهد داشت . فراموش نکنید که در این مورد نیز کیفیت بهتر از کمیت می باشد .پس به جای آنکه سعی کنید فیلم های بیشتری ببینید ، یک فیلم خوب را انتخاب کرده و دیالوگهای آن را بررسی کنید .
تحقیقات نشان می دهد که برای صحبت کردن به یک زبان جدید حدود سه ماه تمرین روزانه مورد نیاز است تا عضلات دهان ( برای آن زبان خاص ) تقویت شوند .بسیاری از مشکلات تلفظی که زبان آموزان با آنها مواجه هستند در نتیجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار می برند .

نکته های زیر به شما کمک می کند که تاثیر زبان مادری خود را بر زبان انگلیسی تان کاهش دهید :

به حرکات دهان انگلیسی زبانان ( native ) دقت کنید .
به پسوندهای s و ed توجه داشته باشید .
صدای خودتان را گوش کنید .
صبور باشید و شمرده صحبت کنید .
با صدای بلند انگلیسی بخوانید .
به کتابهای نوار دار گوش کنید .

چاپ
1868 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x