سخنی از بزرگان...

عکسی از بزرگ ترین ردپایی که از یک دایناسور به دست آمده و مشخصات صاحب آن

عکسی از بزرگ ترین ردپایی که از یک دایناسور به دست آمده و مشخصات صاحب آن
مدیر ارشد رایشمند

در این عکس مردی را می بینید که نزدیک یک شکل غول پیکر حفر شده بر روی زمین دراز کشیده تا بزرگی آن را نشان دهد. دانشمندان می گویند این شکل 106 سانتی متری ردپای یک دایناسور است.
رد پای کشف شده - که پس از این که جانور غول پیکر آن را به جا گذاشته در طول زمان و به طور طبیعی به وسیله شن های صحرای گبی در مغولستان پر شده - به احتمال زیاد ردپای یک تایتاناسور است. این دایناسور جانوری با گردنی دراز بوده و طول آن به 27 متر و قدش به 18 متر بالغ می شده است. زمان تشکیل این فسیل بین 70 تا 90 میلیون سال پیش برآورد شده است.
کشف این فسیل کشف بسیار نادری است چراکه ردپای فسیل شده به خوبی حفظ شده است و طول آن همراه با اثری که از چنگال ها به جا مانده به بیش از یک متر می رسد.
اطلاعات این رد پای غول پیکر به سایر فسیل هایی که تاکنون انسان ها پیدا کرده اند ملحق می شود تا سرنخ هایی از زندگی و رفتار موجوداتی که قبل از انسان به وجود آمده اند و بیش از میلیون ها سال بر روی زمین پرسه زده اند به دست آید.
Titanosaurفسیل های تایتاناسور، این جانور را به بزرگ ترین دایناسوری که تاکنون کشف شده بدل کرده است. استخوان های ساخته شده از این دایناسور در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک به نمایش درآمده است. گردن غول آسای تایتاناسور به خارج از اتاق نمایش و به میان یک راهرو گسترش یافته است. محققان می گویند استخوان های واقعی دایناسور بسیار سنگین است و نمی توان آنها را به خودی خود به نمایش درآورد. با این حال، برخی از فسیل های اصلی نیز به نمایش درمی آیند.
برای این که تصویری از اندازه تایتاناسورها به دست بیارویم باید بگوییم که آنها طویل تر از جمبو جت ها بودند و وزن شان حدود 70 تن بوده است.
البته در نهایت شاید بزرگ ترین دایناسوری که انسان ها پیدا کرده اند تایتاناسور نباشد. محققان می گویند که به طور دایم نمونه های بزرگ و بزرگ تری را پیدا می کنند و فکر می کنند در حال نزدیک شدن به بزرگ ترین دایناسور هستند.

چاپ
1809 رتبه بندی این مطلب:
1.5

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x