سخنی از بزرگان...

طراحان اتومبیل چگونه و با استفاده از چه مهارت هایی کار می کنند؟

طراحان اتومبیل چگونه و با استفاده از چه مهارت هایی کار می کنند؟

طراحی خودرو فرایند طراحی ظاهر و قابلیت های اتومبیل ها از جمله خودرو، کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتور سیکلت است.
امروزه در بازار خودرو، داخل و خارج هر وسیله نقلیه به وسیله طراحان خودرو طراحی می شود. طراحان معمولاً مسئول رنگ و تا حدودی شکل ظاهری خودرو اند. طراحان باید وسیله نقلیه را جذاب کنند و شکل خودرو را هم طراحی کنند.
طراحان اتومبیل چگونه کار می کنند؟
ساخت هر اتومبیل جدیدی با یک ایده ساده شروع می شود و شغل طراح اتومبیل این است که این ایده ها را به واقعیت تبدیل کند. معمولاً، طراحان اتومبیل با طراحان دیگر یا مهندسان به صورت گروهی کار می کنند.
هنگامی که تصوری کلی از یک اتومبیل شکل می گیرد، طراح طرح اولیه اتومبیل را با استفاده از CADو یا همان نرم افزار طراحی و نقشه کشی رایانه ای می کشد. این نرم افزار رایانه ای را می توان برای کشیدن طرحی با جزییات دقیق از وسیله نقلیه مورد استفاده قرار داد. این طراحی ها معمولاً تصاویری سه بعدی اند و اغلب جزئیات کاملی از وسیله نقلیه را نشان می دهند، از منحنی چراغ های جلو گرفته تا سر اگزوز. رنگ داخل و خارج یک وسیله نقلیه نیز معمولاً در این طراحی ها ارائه می شود.
پس از این که نقاشی کامل می شود، طراحان خودرو معمولاً در مقیاس مدل آن را می سازند و یا مجسمه ای گلی از آن درست می کنند.
یک طراح خودرو باید چه مهارت هایی داشته باشد؟
اول از همه طراح خودرو باید به هر چیزی که در جاده حرکت می کند علاقه داشته باشد و درکی کلی از این که چگونه خودروها ساخته می شوند و چگونه کار می کنند به دست آورده باشند.
خلاقیت، به همراه مهارت های نقاشی و مجسمه سازی مهارت های مورد نیاز برای زمانی است که فرد حرفه طراحی خودرو را دنبال می کند.
تحصیلات مورد نیاز برای طراحی حرفه ای خودرو چیست؟
مدرک کارشناسی معمولاً حداقل تحصیلات مورد نیاز برای شروع طراحی حرفه ای خودرو است. این معلومات معمولاً در هنرستان ها و همچنین دانشگاه ها ارایه می شوند. برخی از طراحان خودرو حتی ممکن است مدرک فوق لیسانس هم بگیرند اما تحصیلاتی تا این سطح لازم نیست مگر این که این که در حقوق فرد تأثیر داشته باشد.
افراد علاقه مند به حرفه طراحی خودرو باید بر شرکت در کلاس های مربوط به طراحی اتومبیل و حمل و نقل جاده ای و دینامیک خودرو تمرکز کنند.
ریاضیات، CAD و کلاس های ساخت مدل ممکن است برای کسب مدرک در زمینه طراحی خودرو لازم باشد.
گذراندن دوره های کارآموزی قبل از شروع کار حرفه ای طراحی خودرو نیز نسبتاً شایع است. دانشجوی علاقه مند با شرکت در دوره کارآموزی فرصت این را پیدا می کند تا تجربه لازم را کسب کند و در صنعت طراحی خودرو کار کند. حتی ممکن است در همین جا این کارآموز پیشنهاد کار هم دریافت کند.
طراح خودرو در کجا کار می کند؟
بیشتر طراحان خودرو در بخش ایده و طراحی کارخانه های بزرگ اتومبیل سازی کار می کنند. بخش طراحی و ایده حوزه ای است که کارخانجات بزرگ خودروسازی در زمینه آن رقابت سختی با هم دارند.
از آن جایی که خودروها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند، همیشه جا برای طراحان خودروی با استعداد وجود دارد. حتی در شرایط رکود اقتصادی هم تولید کنندگان خودرو در جست و جوی طراحانی هستند که می توانند ایده های جدید و خلاقانه را که در نهایت می تواند فروش را بالا برد به واقعیت تبدیل کنند.
طراحان اتومبیل در دسته طراحان صنعتی قرار می گیرند.
حقوق طراحان خودرو بسته به عوامل متعدد، از جمله استعداد، تجربه و محل کار با هم متفاوت است.

چاپ
1767 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x