سخنی از بزرگان...

سمی ترین مکان های روی زمین

سمی ترین مکان های روی زمین

ظرف 100 سال گذشته، بشر با سرعت عجیب و غریبی به پیشرفت های تکنولوژیکی حیرت انگیزی دست یافته است. این پیشرفت ها در علم و فن آوری ممکن است زندگی ما را آسان تر و هیجان انگیزتر کرده باشد، اما ضایعاتی هم به جا گذاشته (و هنوز هم به جا می گذارد) که تنها توصیفی که از آن می توان ارایه داد واژه وحشتناک است.
آلاینده هایی از انواع مختلف - شیمیایی، هسته ای، زباله های عادی، زباله های الکترونیکی - محیط زیست ما را از بین برده اند. بسیاری از مکان ها به حدی تحت تأثیر این آلاینده ها قرار گرفته اند که شرایط زندگی در آنها به وضعیت غیر ممکن نزدیک شده است. چرنوبیل در اوکراین نمونه ای از این مکان ها است. این شهر شاهد بدترین فاجعه ای بوده که تاکنون در یک نیروگاه هسته ای به وجود آمده و از آن پس شهر ارواح و غیرقابل سکونت بوده است.
در این جا به برخی از مکان های به شدت آلوده دیگر جهان اشاره می شود:
شهر لینفن (Linfen) در چین: لینفن آلوده ترین شهر جهان محسوب می شود. دلیل آلودگی این شهر تولیدات صنعتی و آلودگی ناشی از خودروها است.
هوای این شهر به قدری بد است که اگر شما لباس تان را آویزان کنید تا خشک شود آن را سیاه برمی گردانید.
جزیره ای از زباله های عظیم (Garage Patch) در اقیانوس آرام: تکه ای از اقیانوس آرام از زباله های پلاستیکی پوشیده شده و جزیره ای با بیش از دو برابر اندازه تگزاس (وسعت تگزاس 695,662 km² است) و به عمق بیش از 30 پا (9 متر) درست کرده که در اقیانوس آرام شناور است.
روندونیا (Rondonia)، در برزیل: منطقه ای است که بیشتر از سایر نقاط جنگل های بارانی آمازون از درخت خالی شده است. درختان در هزاران هزار جریب از وسعت این منطقه بریده شده و در آتش سوخته اند. این منطقه که زمانی سبز بوده حالا پر از گله های احشام است.
رود جمنا (Yamuna) در هند: با این که دولت هند به طور جدی تلاش هایی انجام داده تا این رود را از آلاینده ها پاک کند اما رود جمنا همچنان با مواد زاید آلوده می شود. شهر دهلی نو روزانه مقادیر عظیمی فاضلاب ایجاد می کند. میزان این فاضلاب به قدری زیاد است که با بودجه های ناکافی نمی توان آن را مدیریت کرد.
شهر لا اُرُیا (La Oroya)، در پرو: کارخانه ذوب سرب این شهر، که به وسیله یک شرکت آمریکای شمالی به نام Doe Run ایجاد شده، مسئول مقدار بسیار عظیم سربی است که شهر را آلوده کرده است. تقریباً تمام کودکانی که ساکن محل اند آزمایش شده اند و سرب در سطح غیر قابل قبولی در جریان خون شان یافت شده است.
دریاچه قرهچای، در روسیه: میزان تشعشعات ناشی از آزاد شدن زباله های هسته ای در این منطقه به قدری قوی است که یک فرد با ماندن به مدت یک ساعت در منطقه می تواند دوز کشنده ای از این تشعشعات را دریافت کند. سرطان مسئله بزرگ کارگران تأسیسات هسته ای این منطقه است. موارد زیادی از نقص در هنگام تولد و سرطان خون در مناطق اطراف تأسیسات هسته ای این منطقه مشاهده شده است. همچنین نگرانی از گسترش مواد رادیواکتیویته در مناطق دورتر در هوا و آب رودخانه وجود دارد.
فضا: بشر مقادیر عظیمی از آلاینده ها را به دنبال خود در فضا به جا گذاشته است؛ در حال حاضر بیش از 4 میلیون پوند (کیلوگرم 1814370) مواد زاید حاصل از ضایعات فضایی و بقایای فضاپیماهای مختلف در مدار زمین به جا مانده اند. این امر نگرانی های عظیمی را در زمینه وقوع حوادث احتمالی ای که می توانند کار ماهواره ها و ارتباطات را با مشکل مواجه کنند ایجاد کرده است.

چاپ
2105 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x