سخنی از بزرگان...

ساخت قطعه برای کارخانه های زیستی

ساخت قطعه برای کارخانه های زیستی
مدیر ارشد رایشمند

آیا می دانید با روش هایی می توان زمان ساخت قطعات جدید برای كارخانه های زیستی میكروسكوپی را كاهش داد و آن را تنها در مدت شش ساعت انجام داد؟
این کار نوع جدیدی از انقلاب صنعتی دانسته می شود چون که می توان قطعات کارخانه های بیولوژیکی را به تولید انبوه رساند. این کارخانه ها كاربردهای زیادی دارند كه از جمله آنها می توان به درمان های دارویی بهتر برای بیماران، پیشرفت در استخراج مواد معدنی از اعماق زمین و تولید سوخت های فسیلی اشاره كرد.
قبل از انقلاب صنعتی بیشتر کالاها با دست ساخته می شدند كه همین عامل تولید را آهسته تر، میزان تولیدات را محدود و قیمت محصول را گران می كرد.
حالا ما در زمانه مشابهی هستیم. به این ترتیب كه در زیست شناسی مصنوعی نیاز به ساخت و آزمایش هر قطعه از ابتدا است كه فرایندی طولانی و آهسته به شمار می رود و دانشمندان دنبال این هستند که سرعت تولید و آزمایش قطعات بیولوژیکی را بالا ببرند.
در زیست شناسی مصنوعی قطعات ساخته شده از DNA دوباره مهندسی می شوند و در داخل سلول هایی قرار می گیرند تا كارخانه های بیولوژیكی را بسازند. یک مشکل عمده در زیست شناسی مصنوعی، کمبود قطعات برای ایجاد انواع جدیدی از کارخانه است.
یکی از اهداف عمده در زیست شناسی مصنوعی پیدا كردن راهی برای صنعتی كردن فرایندها است به طوری كه بتوان مانند كارخانه های خودروسازی انبوه محصولات را تولید كرد. زیست شناسی مصنوعی از سوی دولت بریتانیا به عنوان حوزه ای كه قابلیت زیادی برای ایجاد شغل دارد و به نفع اقتصاد این كشور است شناخته می شود.

چاپ
1167 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x