سخنی از بزرگان...

روز بین المللی نوروز

روز بین المللی نوروز
مدیر ارشد رایشمند

سازمان ملل متحد در شصت و چهارمین نشست عمومی خود (23 فوریه 2010)، روز بین المللی نوروز (Nowruz) را یک فستیوال (عید) بهاری با منشأ پارسی شناخت.
با توجه به مصوبه نشست عمومی سازمان ملل، نوروز (به معنای روز نو) در 21 مارس به وسیله 300 میلیون نفر در نقاط مختلف جهان به عنوان شروع سال نو جشن گرفته می شود. بیش از 3000 سال است که این روز در بالکان، حوزه دریای سیاه، قفقاز، آسیای مرکزی، خاورمیانه و دیگر مناطق جشن گرفته می شود.
بنا بر این مصوبه از کشورهای عضو دعوت می شود که این عید را جشن بگیرند و تاریخچه و سنت های آن را با این دید اشاعه دانش در میان جامعه بین الملل بررسی کنند و برای آن سالانه بزرگداشتی ترتیب دهند.
پیش از این در 30 سپتامبر 2009 نوروز به وسیله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (UNESCO) در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشری درآمده بود و به سازگاری آن با طبیعت، ارتباط جدانشدنی ای که میان انسان و چرخه های طبیعی ایجاد می کند و نگرش مشتاقانه و مسئولانه اش نسبت به منابع طبیعی اشاره شده بود.

چاپ
1651 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x