سخنی از بزرگان...

دکتر علی عبادیان ؛ محقق ارومیه ای معمای ریاضی لیب را حل کرد

مدیر ارشد رایشمند

ارسال شده توسط فرهیخته گرامی جواد صدقی مقدم

دانشمندان ریاضی ایران بعد از ۴۱ سال ، کوتاهترین راه حل معمای جهانی لیب را پیدا کردند. 
پروفسور لیب استاد برجسته ریاضی فیزیک جهان در سال ۱۹۷۲ ، قضیه کانتیویتی را مطرح و آن را در مجله Advancees in Mathematics ( ادونس مت ) به چاپ رساند . 

از آن سال تاکنون برخی استادان ریاضی جهان توانستند راه حل این قضیه را پیدا کنند ولی گروه ریاضیات ایران پس از ۴۱ سال توانست کوتاه ترین راه حل این معمای ریاضی را کشف کند و با تائید استادان ریاضی جهان آن را در همان مجله به چاپ برساند. 
جناب آقای دکتر علی عبادیان درسال ۱۳۵۰ در شهرستان ارومیه متولد و تحصیلات متوسطه را درهمان شهر به پایان رساندن و مدرک لیسانس را از دانشگاه ارومیه و فوق لیسانس را از دانشگاه تربیت معلم و دکتری را از دانشگاه تربیت معلم اخذ نمودند.
به گزارش عصر امید ؛ سرپرستی گروه تحقیقات ریاضی بر عهده دانشگاه سمنان بود . رئیس دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه سرپرست این گروه تحقیقاتی گفت: اعضای گروه حل این مساله ، دکتر مجید اسحاقی از دانشگاه سمنان ، دکتر اسماعیل نیکوفر از دانشگاه پیام نور تهران و دکتر علی عبادیان از دانشگاه ارومیه همکاری کردند. 

دکتر مجید اسحاقی ، سرپرست گروه محققان نیز گفت : قضیه کانتیویتی لیب اولین معمای ریاضی در زمینه توابع محدب است که مهمترین توابع در آنالیز کاربردی است و در مکانیک کوآنتوم ، صنایع نظامی ، غذایی کاربرد دارد . وی افزود : این راه حل به تائید انجمن ریاضی آمریکا نیز رسیده است . 

مجله ادونس مت آمریکا که جزء پنج مجله برتر ریاضیات دنیاست مقاله هایی را منتشر می کند که راه حل جدیدی برای مسائل ارائه داده باشد . در طول تاریخ علمی ریاضی ایران ، این دومین بار است که یافته های علمی دانشمندان کشورمان در ادونس مت چاپ می شود. 

چاپ
4364 رتبه بندی این مطلب:
3.4

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

5 نظر در مطلب "دکتر علی عبادیان ؛ محقق ارومیه ای معمای ریاضی لیب را حل کرد" ثبت شده است

3
7
Avatar image

پارسا

خودش که حل نکرد-کار دونفر دیگه بود به اسم این آقا تموم شد-اصلا وقت اینکارا را ندارد-من شاگردش بودم از نصف کلاسها میزد.


4
1
Avatar image

علی عشقی

اصلا این طور نیست آقای پرفسور عبادیان یک نخبه ی کامل است. من چندین سال شاگردش شده ام.


1
2
Avatar image

فرشاد اسماعیل زاده

آقای دکتر علی عبادیان افتخار شهرمون ملکان هست تبریک عرض میکنم اقای دکتر عبادیان خداوند عمر طولانی به شما عطا فرماید زیر سایه خداوند سربلندو پیروز باشی


1
0
Avatar image

سیاوش عینالو

دکتر علی عبادیان متولد و بزرگ شده شهر ملکان هست نه ارومیه!!!!


2
0
Avatar image

حسین ۲۷۹۵

دکتر علی عبادیان شخصیت برجسته و استاد عالی مرتبه ریاضی می باشد ،لذت ریاضی خواندن را به دانشجو یاد می دهد،بنده دانشجوی دکتری ایشان هستم و واقعا دانشگاه ارومیه در ریاضی نیز بسیار قوی می باشد

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x