سخنی از بزرگان...

دلایل و فواید پیچیده بودن ریشه بعضی از گیاهان

دلایل و فواید پیچیده بودن ریشه بعضی از گیاهان
مدیر ارشد رایشمند

ذرت گیاهی است كه می تواند به طور وسیعی خوراك دام ها و غذای انسان ها را در سراسر جهان تأمین كند و همچنین منبع تولید انرژی پاك هم محسوب می شود. ساختمان ریشه ذرت خیلی پیچیده است و نقش حیاتی در رشد گیاه دارد. تنها با یك سیستم ریشه ای خوب توسعه یافته و كارا می توان بازده بالاتری داشت.
یك ساختار پیچیده ریشه ای می تواند به مولدتر شدن بیشتر گیاه منجر شود. سیستم های ریشه ای با شمار بیشتری از نقاط منشعب شده به گیاهان اجازه می دهند تا در گرفتن آب و مواد مغذی از خاك كاراتر باشند.
پیچیدگی ریشه با شمار نقاط انشعابی ریشه تعریف می شود. البته برای چشم انسان، غیر ممكن است تا به طور معنی داری تفاوت ها در سیستم های ریشه را ارزیابی كند.
با تكنولوژی های جدید مشخص شده كه بیش از نیمی از متغیرهایی كه برای پیچیدگی ریشه مشاهده می شود را می توان به وسیله تفاوت های ژنتیكی میان گیاهان توضیح داد. این به دانشمندان اجازه می دهد تا ژنوتیپ ذرت را جدا کنند و ژن های مسئول ساختمان ریشه گیاه را شناسایی کنند. ژنوتیپ ساختمان و وضع ژنتیكی یك سلول، موجود زنده یا یك فرد است.

چاپ
1432 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x