سخنی از بزرگان...

جنگل های برگریز معتدل و ساکنان آنها

جنگل های برگریز معتدل، جنگل هایی در مناطق بارانی خنك هستند. آنها درختانی دارند كه برگ هایشان را در پاییز از دست می دهند و این برگ ها دوباره در بهار رشد می كنند. جنگل های معتدل برگریز در عرض های جغرافیایی میانه، در اطراف جهان یافت می شوند و چهار فصل مشخص دارند.
بهار، تابستان، پاییز و زمستان. در نیمكره شمالی، این جنگل ها در آمریكای شمالی، اروپا و آسیا یافت می شوند. در نیمكره جنوبی، مناطق كوچك تری از این جنگل ها در آمریكای جنوبی، آفربقا و استرالیا وجود دارد. فصل سبز شدن و روییدن دراین جنگل ها حدود شش ماه به طول می انجامد.
دما و بارش: دمای متوسط در جنگل های برگریز معتدل تقریباً 75 درجه فارنهایت یا 24 درجه سانتی گراد است. اما بسته به عرض جغرافیایی جنگل، به 86 درجه فارنهایت یا 30 درجه سانتی گراد هم می رسد. جنگل های مرتفع در كوه ها سردتر هستند. بارش در جنگل های برگریز در هر سال از دو تا پنج پا (1.5-0.5 متر) هم به صورت باران و هم به صورت برف است. رطوبت هوای این جنگل ها بالا است و به 60 تا 80 درصد می رسد.
رنگ های پاییز: در پاییز، تعداد ساعت های نور روز كاهش می یابد. این موجب می شود بعضی از گیاهان و درختان (كه برگریز نامیده می شوند) تولید كلروفیلشان (یك رنگدانه سبز كه نور خورشید را به انرژی شیمیایی تبدیل می كند) متوقف شود و در نهایت برگ هایشان را از دست بدهند. در طول این دوره، رنگ این برگ ها به رنگ های روشنی از قرمز تا نارنجی و زرد و قهوه ای تغییر می كند.
خاك: خاك جنگل های برگریز كاملاً بارور است. چون كه اغلب با برگ هایی كه می افتند،‌ شاخه های كوچك، تنه های درخت و موجودات مرده بارور می شود.

چاپ
1499 رتبه بندی این مطلب:
3.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x