سخنی از بزرگان...

تهیه غذا از گیاهان غیرغذایی

تهیه غذا از گیاهان غیرغذایی
مدیر ارشد رایشمند

تازگی ها این امکان به وجود آمده سلولز به مواد نشاسته ای تبدیل شود. به این ترتیب می توان از گیاهانی كه به عنوان محصولات غذایی شناخته نمی شوند نشاسته به دست آورد.
نشاسته یک کربوهیدرات و یكی از بخش های مهم رژیم غذایی انسان است. نشاسته روزانه بین 20 تا 40 درصد از كالری مصرفی ما را فراهم می كند. سلولز نیز رایج ترین كربوهیدرات روی زمین است.
سلولز اصلی ترین ماده سازنده دیواره سلول های گیاهی است و و وقتی بتوان از سلولز نشاسته به دست آورد یعنی این که می توان از هر گیاهی مواد غذایی به دست آورد.
نوع نشاسته ای که دانشمندان از سلولز تهیه کرده اند آمیلوز است. آمیلوز یك نشاسته مقاوم است که در فرایند هضم تجزیه نمی شود و به عنوان منبع خوبی از فیبر در رژیم غذایی عمل می كند. ثابت شده که آمیلوز خطر چاقی و دیابت را کاهش می دهد.
از آمیلوز می توان برای بسته بندی مواد غذایی زیستی تخریب پذیر نیز استفاده کرد.
یش بینی می شود جمعیت زمین تا سال 2050 به 9 میلیارد نفر برسد به این ترتیب تولید نشاسته از سلولز می تواند به کمک تغذیه انسان ها بیاید. تولید نشاسته از سلولز نیاز و وابستگی ما به محصولاتی که باید در زمین کشت داده شوند و به آنها کود شیمیایی و مقدار زیادی آب داده شود را کمتر می کند.

چاپ
1077 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x