سخنی از بزرگان...

بیمارستان هایی که مانند هتل های لوکس سرویس می دهند

بیمارستان هایی که مانند هتل های لوکس سرویس می دهند

گاهی با ورود به برخی بیمارستان های مجهز و مدرن، احساس نگرانی ما با دیدن معماری جذاب (داخلی و خارجی)، تمیزی، پاسخ گویی کارکنان و به طور کلی سیستم خدمات رسانی تا اندازه ای کم می شود و شاید تحت تأثیر چنین محیط هایی هم قرار بگیریم. حتی در صورتی که به دلیل بیماری خود یا دیگری ناچار به توقف چند ساعته یا چند روزه در چنین بیمارستان هایی شویم، ممکن است احساس ناخوشایند ناشی از بیمار بودن یا همراهی با بیمار، جای خود را به تجربه اقامت در جایی هم چون یک هتل لوکس بدهد. البته این موضوع در مورد زایشگاه ها که افراد بستری در آن (با وجود دشواری زایمان) در اصل بیمار به حساب نمی آیند، می تواند کاربردهای بیشتری داشته باشد.
در آمریکا رقابت شدید برای پر کردن تخت های زایشگاه، بیمارستان ها را مجبور به استفاده از وسایل سرگرمی و رفاهی کرده که معمولاً مختص هتل های لوکس است. برای مثال در بیمارستان Bringham & Wemen’s به مادران برای عصرانه چای و کیک و صبح ها نان موزی و کلوچه می دهند. بعدازظهرها هم از بستگان با لیموناد، شیرینی و کیک پذیرایی می شود. به علاوه، بنا به نظر معاون پرستاری بیمارستان، دلیل طرح چوب اتاق ها این است که بیماران وقتی با بستگانشان عکس می گیرند، درست مثل این باشد که آن ها در اتاق یک هتل و نه در بیمارستان هستند. کلینیک هایی هم هستند که در هر اتاق آنها جکوزی وجود دارد.
مادران در بیمارستان Women & Infants می توانند در بوفه غذا و آب میوه تازه میل کرده و ملاقات کنندگان هم می توانند از سبد دسر بعدازظهر، غذای گرم بخورند. به علاوه، والدینی که تازه بچه دار شده اند،  در آخرین شب اقامت در این بیمارستان، شام را که فیله کباب یا غذای دریایی است در اتاق خود صرف می کنند.
هتل بیمارستاناین خدمات، فرصت هایی جذاب در صنعت مراقبت های درمانی است که مسئولان بیمارستان ها با هدف جلب رضایت بیماران (به عنوان مشتریان) فراهم می آورند. چون به قول معاونت مراقبت بیمارستان Women & Infants «کسانی که صاحب فرزند می شوند بیمار نیستند. ما این کار را انجام می دهیم چون بیماران آن را دوست دارند». به همین دلیل هم این بیمارستان از سال ها پیش با نظم دادن به بخش زایشگاه خود و بازسازی آن، این امکان را به وجود آورد که زنان مراحل زایمان و سپس بهبودی را در یک اتاق بگذرانند. به علاوه، این بیمارستان برای حضور بستگان در فرایند زایمان نیز تسهیلات لازم را فراهم نموده است.
در سوئیت های بیمارستان Santa Monica، آشپزخانه خصوصی، اتاق برای مادر و نوزاد و اتاقی برای فرد دیگری مانند مادربزرگ وجود دارد. وسایل صوتی نیز برای ارتباط پدران و مادران وجود دارد.
بیشتر بیمارستان های ایالات متحده به عنوان بخشی از خدمات خود به گونه ای وسایل رفاهی همچون مواد غذایی یا هدیه برای مادران و نیز غذای سرآشپز را برای دیگر بیماران فراهم می کنند.
ما نیز در کشورمان شاهد فعالیت این گونه بیمارستان ها هستیم که علاوه بر فراهم آوردن خدمات استثنائی برای بیماران داخلی، فرصت جذب افراد از کشورهای دیگر را نیز با ارایه خدمات اضافی علاوه بر کیفیت و سطح بالای مراقبت درمانی خود به دست می آورند.

چاپ
1142 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x