سخنی از بزرگان...

باتلاق با آب تازه چگونه محیطی برای زندگی جانداران است؟

باتلاق با آب تازه چگونه محیطی برای زندگی جانداران است؟

باتلاق های با آب تازه نوعی از زمین های مرطوب هستند كه هم از زندگی جانوری و هم از زندگی گیاهی غنی هستند. باتلاق های با آب تازه معمولاً مناطقی باز با آبی با قلیایی پایین هستند. آنها در نزدیكی نهرها،‌ رودها، رودخانه ها و دریاچه ها واقع شده اند. یعنی جایی كه آب به داخل باتلاق جریان می یابد. وجود باتلاق ها بخصوص در دهانه رودها طبیعی است. میزان آب در باتلاق های با آب تازه معمولاً از یك تا شش پا (30 تا 183 سانتی متر) متغیر است (برای بیشتر سال). این آب از نظر مواد معدنی غنی است و میزان آب باتلاق بسته به فصل متفاوت است. در باتلاق های پرآب بسیاری از گیاهان كم رشد مانند علف ها و زنبق زرد وجود دارند. تعداد خیلی كمی درخت هم در باتلاق ها وجود دارد. بعضی از گیاهان باتلاقی عبارتند از: دم گربه ای ها،‌ علف اره ای، سوسن آبی، علف هرز و ... .
بعضی از جانورانی که در باتلاق های با آب تازه زندگی می کنند عبارتند از: تمساح، عقاب طاس، سگ آبی، نوعی گربه وحشی، کپی بارا (بزرگ ترین جونده جهان)، مرغ ماهی خوار معمولی، کوپپود (نوعی سخت پوست)، نوعی مرغ ماهی خوار بزرگ، ماهی خاردار، آهو، دارکوب، سنجاقک، کرم خاکی، گوزن شمالی، قورباغه، ماهی خوار آبی بزرگ، پشه، ساس، کوی پوس (نوعی جانور جونده)، راکون، شاهین دم قرمز، گرگ قرمز، سمور رودخانه، میگو، حلزون، نوعی لاک پشت، عنکبوت، آهوی دم سفید و زوپلانکتون.

چاپ
2141 رتبه بندی این مطلب:
1.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x