سخنی از بزرگان...

اصطلاح Not Found 404

اصطلاح Not Found 404
مدیر ارشد رایشمند

not found 404 یک پیغام اعلام خطا (error) است و به این معنی است که URL صفحه خواسته شده در یک سرور خاص یافت نشده است. همچنین این مفهوم را می رساند که این صفحه وب یا به یک آدرس جدید منتقل شده و یا دیگر در آنلاین حفظ نشده. البته این احتمال هم وجود دارد که آدرس را اشتباه وارد کرده باشیم و یا به طورکلی از همان ابتدا آدرس مان اشتباه بوده است.
اگر بر روی لینکی جذاب که به وسیله یک موتور جستجو فهرست شده کلیک کنیم اما به جای صفحه مورد نظر پیغام Not Found 404 را دریافت کنیم، باز هم این شانس را داریم که بتوانیم بفهمیم صفحه مورد نظرمان به کجا منتقل شده. کافی است اشاره گر (ماوس) خود را در کادر URL در پایان آدرس بگذاریم و کلید برگشت به عقب (backspace) را بزنیم تا این که به آدرس ریشه (به عنوان مثال درست بعد از com  یاir ) برسیم. سپس سعی کنیمURL مورد نظرمان را از خود وب سایت و در آدرس ریشه پیدا کنیم.
اما گاهی هم تنها به پیغام 404 برمی خوریم. این پیغام هم یک پیغام خطا است که در صفحه وب دیده می شود و نشان دهنده این است که URL خواسته شده در سرور یافت نشده است. منتها این پیغام به معنای این است که هیچ سرنخ و نشانی از URL درخواستی وجود ندارد. به این معنا که تاریخ آن گذشته و منسوخ شده و دیگر در فضای مجازی وجود ندارد.
وب سایت های کاربر پسند معمولاً در زمینه این خطاها به ما کمک می کنند و توضیح می دهند چه مشکلی وجود دارد اما معمولاً بیشتر سایت ها در این زمینه کاری انجام نمی دهند.

چاپ
1306 رتبه بندی این مطلب:
5.0

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x