سخنی از بزرگان...

احتمال کشف سیگنال‌های تمدنی فرازمینی در ۲۳۴ ستاره

احتمال کشف سیگنال‌های تمدنی فرازمینی در ۲۳۴ ستاره
مدیر ارشد رایشمند

به نظر انتساب هر شک و تردیدی به نیروهای فرازمینی آسان به نظر می‌رسد اما این بار دانشمندان احتمال برخورد با آثار تمدن‌های بیگانه را به عنوان یکی از توضیحات بالقوه برای آنچه مشاهده کرده‌اند، مطرح می‌کنند. ارمانو بورا و اریک تروتر از دانشگاه لاوال کبک کانادا، با تحقیق بر روی ۲.۵ میلیون ستاره در پروژه‌ای به نام تجزیه و تحلیل دیجیتالی آسمان اسلون با رفتار غیر منطقی در ۲۳۴ مورد مواجه شده‌اند؛ از نظر آن‌ها بهترین تئوری قابل ارائه برای این سیگنال‌های غیر منطقی، تلاش تمدنی فرازمینی برای ارتباط از طریق آن‌ها است. سیگنال‌های منتشر شده از این ستاره‌ها کاملاً با تئوری استفاده‌ی هوش فرازمینی از سیگنال‌های همسان که در مطالعه‌ی قبلی بورا منتشر شده بود، همخوانی دارد. این ناهنجاری به حدی بزرگ و غیر قابل توضیح است که توانسته تئوری عجیب سیگنال‌های همسان هوش فرازمینی (ETI) را مطرح کند؛ ارمانو بورا می‌گوید:

ما متوجه شدیم که سیگنال‌های کشف شده کاملاً شبیه به سیگنال‌های احتمالی هوش فرازمینی است که قبلاً در این تئوری وجود آن‌ها حدس زده شده بود، این حقیقت که این سیگنال‌ها فقط در بخش کوچکی از ستارگان و در طیف محدودی که شبیه به سیگنال‌های خورشید است، یافت شده است نیز با شرایط تئوری (ETI) تطابق دارد.
افرادی مانند پروفسور استیون هاوکینگ و مارک زاکربرگ این یافته را عامل دیگری برای جدی گرفتن پروژه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری جستجو برای حیات فرازمینی (Breakthrough Listen) میلیاردر روسی یوری میلنر دانستند، محققان اعلام کرده‌اند یافته‌های دانشمندان کانادایی را با دقت و به صورت مستقل بررسی خواهند کرد؛ آن‌ها می‌گویند:

ادعاهای فوق‌العاده مدارک فوق‌العاده‌ای نیز نیاز دارد، خیلی زود است که به صراحت این سیگنال‌ها به تمدنی فرازمینی نسبت داده شود.

پروتکل بین‌المللی توافق برای یافتن هوش فرازمینی (SETI) از داوطلبانی مستقل همراه با تلسکوپ تشکیل شده است و قبل از هرگونه فراخوانی برای اعلام مشاهده‌ی حیات فرازمینی توضیحات و بحث‌های مفصل و خسته‌کننده‌ای از احتمال دخالت عوامل طبیعی در ناهنجاری‌ها را مطرح می‌کنند. احتمال اینکه تمدنی فرازمینی به قدرت کنترل این تعداد از ستارگان دست یافته باشد حیرت انگیز و ترسناک به نظر می‌رسد.

چاپ
1295 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x