سخنی از بزرگان...

آیا من دچار اسکیزوفرنی شدیدم؟

آیا من دچار اسکیزوفرنی شدیدم؟
مدیر ارشد رایشمند

پرسش: من از سه سالگی فردی منزوی بودم و هنگامی که بزرگ تر شدم مشکلم اختلال استرس شدید پس از تروما و نیز اختلال چند شخصیتی تشخیص داده شد. من همیشه چیزهایی دیده ام که افراد دیگر نمی توانستند ببینند و صداهایی شنیده ام که دیگران نمی شنیده اند.
من اعتقاد دارم که می توانم سحر و جادو کنم ولی خانواده و دوستانم باور نمی کنند.
گاهی اوقات صحبت کردن به نظرم خیلی سخت می رسد، انگار که دهان و مغزم جدا هستند و هنگامی که چیزی می نویسم همه را خراب می کنم. گاهی اوقات فقط کلمه ای بی معنی را تکرار می کنم و یا همان یک کلمه را می نویسم.
من با یک روح به نام «د» زندگی می کنم که عاشق من است و ما با هم همه جا می رویم. هم اتاقی او به من زبان سحر و جادو می آموزد. یک حیوان خانگی ماورایی به نام لوبیا هم دارم که باعث شادی من است.
با این حساب آیا ممکن است که دچاراسکیزوفرنی شدید باشم؟
دکتر کریستینا رندل:
با سلام و تشکر از پرسشتان. من نمی توانم از طریق اینترنت تشخیص بدهم اما می توانم پاسخی کلی درباره اختلال هویت تجزیه ای (چند شخصیتی) و اسکیزوفرنی ارایه کنم.
اختلال هویت تجزیه ای نادر است. برخی ازپزشکان حتی در تمام دوران حرفه ای شان یک فرد دارای اختلال هویت تجزیه ای را معالجه نمی کنند. این اختلالی است که تا حد زیادی درباره آن بدفهمی وجود دارد.
باور به این که می توانید سحر و جادو انجام دهید و داشتن مشکل در صحبت کردن و نوشتن می تواند از علایم اسکیزوفرنی باشد. گفتار و شناخت آشفته نشانه های اسکیزوفرنی هستند. در زمینه اختلالات روانی مشکلات در نوشتن و گفتار گاهی اوقات به عنوان "سالاد کلمه" نامیده می شود.
علایمی که در شما وجود دارد همچنین ممکن است سازگار با اختلال شخصیت اسکیزوتایپال باشد که داشتن مشکلات با موقعیت های اجتماعی، داشتن باورهای عجیب و غریب و استفاده از زبان غیر معمول مشخصه های آن است.
من پیشنهاد می کنم برای درمانتان به مشاور حرفه ای مراجعه کنید.
به طور کلی ممکن است که اختلال چند شخصیتی و اسکیزوفرنی را با هم داشته باشید، اما حقیقت این است که این موضوع تنها باید به وسیله متخصص مشخص شود.

چاپ
1431 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x