سخنی از بزرگان...

آموزش جاوا اسکریپت

آموزش جاوا اسکریپت

بخش اول

آموزش جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی راحت و سرگرم کننده می باشد از جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات داینامیک و پویا در وبسایت استفاده می شود. زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را نباید با زبان برنامه نویسیی جاوا اشتباه گرفت این دو زبان تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند. و البته شباهت هایی هم دارند که این شباهت ها بین هر زبان برنامه نویسی دیگری نیز می‌تواند وجود داشته باشد. جاو اسکریپت از نظر یادگیری بسیار راحت می‌باشد که چرا که با HTML یکپارچه می‌شود. برای استفاده از جاوا اسکریپت با توجه به ماهیت متن‌باز بودن (اوپن سورس) نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و از مزایای دیگر این زبان می توان به کراس پلتفرم بودن آن اشاره کرد. بدین معنی که روی پلتفرم‌های مختلف قابل اجرا می‌باشد. با توجه به همین ویژگی از جاوا اسکریپت می توان در ویندوز، لینوکس، مکینتاش و سایر سیستم‌عامل ها از جاوا اسکریپت استفاده کرد. بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی دیگر مثل جاوا، پایتون، ASP.NET COREو .... نیز کراس پلتفرم هستند و وابسته به سیستم عامل خاصی نیستند.

مخاطبین این دوره چه کسانی هستند؟

این دوره برای مخاطبینی طراحی شده است که قصد دارند جاوااسکریپت را بیاموزند و در وبسایت‌هایشان از آن استفاده کنند تا صفحات وب داینامیک داشته باشند.

پیش‌نیاز این آموزش چه چیزهایی می‌باشد؟

برای تهیه‌ی این آموزش‌ها ما فرض را بر این گرفته‌ایم که شما دانش قبلی از کدنویسی در HTML دارید. در صورتی که شما اطلاعات قبلی نیز در مورد برنامه نویسی شی گرا (هر چند اندک) داشته باشید در درک عمیق جاوا اسکریپت نیز به شما کمک خواهد کرد و باعث خواهد شد که بتوانید ایده‌هایی خوب در طراحی صفحات داینامیک با جاوا اسکریپت پیاده سازی کنید. در مورد شی گرایی در جاوا اسکریپت و سایر زبان‌های برنامه نویسی که در سایت قرار دارد آموزش های کاملی در سایت قرار داده خواهد شد.

نحوه قراردادن کدها در سایت

ما کدهایی که در سایت قرار می‌دهیم تا در سایت https://jsfiddle.net منتشر خواهیم کرد. شما همزمان می‌توانید کدهای HTML,CSS,JavaScript را مشاهده کرده و در صورت نیاز می توانید آنها را ویرایش نمایید.

 

<html>
   <body>
   
      <script language="javascript" type="text/javascript">
         <!--
            document.write("Hello World!")
         //-->
      </script>
      
   </body>
</html>

 

چاپ
1506 رتبه بندی این مطلب:
3.5

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x