سعی كن درزندگی برنامه مشخصی داشته باشی و هدفت رابدانی. اما اگراتفاق عجیب و غیر منتظره ای هم پیش آمد، ازخودت انعطاف نشان بده. اچ جکسون براون (کتاب نکته‌های کوچک زندگی)

آیا من سلامت روان دارم؟

آیا من سلامت روان دارم؟
SuperUser Account

سلامت روان، حالت روانی ما را توصیف می کند -این که احساسات ما چگونه است و چه قدر می توانیم روز به روز با زندگی مان کنار بیاییم. سلامت روان ما می تواند روز به روز، ماه به ماه و یا سال به سال تغییر کند.
اگر شما سلامت روان خوبی داشته باشید قادرید:
• احساس اعتماد به نفس نسبی داشته باشید -برای خودتان ارزش قایل باشید، خودتان را قبول داشته باشید و درباره خودتان با استانداردهای واقع بینانه و معقول قضاوت کنید.
•طیفی از احساسات داشته باشید و این احساسات را ابراز کنید.
•نسبت به جهان اطرافتان احساس تعهد کنید و با آن مشغول باشید -شما می توانید روابط مثبتی با افراد دیگر ایجاد کنید و این روابط را حفظ کنید و احساس کنید می توانید به جامعه ای که در آن زندگی می کنید کمک کنید.
•زندگی و کار مولد داشته باشید.
•با استرس های روزانه زندگی مقابله کنید و عدم قطعیت ها و زمان های تغییرات را مدیریت کنید.
برای همه ما مواقعی پیش می آید که سلامت روان کمی داریم- هنگامی که احساس غم یا استرس می کنیم و مقابله با آنها را سخت می یابیم. به عنوان مثال، مواقعی  بابت «از دست دادن ها» رنج می کشیم: تجربه تنها شدن و یا داشتن مشکل در روابط از آن جمله است. یا در مورد کار و یا پول نگرانیم. گاهی اوقات هم بدون دلیل روشنی از ضعف سلامت روان رنج می بریم.
اما برخی از عوامل وجود دارند که می توانند باعث شوند فرد مقابل تجربه دوره های سلامت روان ضعیف، آسیب پذیرتر باشد.
به عنوان نمونه اگر فرد این تجربیات را از سر گذرانده باشد، آسیب پذیرتر می شود:
•مورد سوء استفاده واقع شدن در دوران کودکی، تروما، مورد خشونت و یا بی توجهی قرار گرفتن
•انزوای اجتماعی، تنهایی یا تبعیض
•بی خانمانی و یا سرپناه پستی داشتن
•شرایط بیماری فیزیکی طولانی مدت
•نقطه ضعف از لحاظ اجتماعی، فقرو یا بدهی
•بیکاری
•مراقبت از یکی از اعضای خانواده یا دوستان
•ترومای عمیق هنگام بزرگسالی، از جمله جنگیدن در ارتش، تصادف جدی کردن و یاقربانی یک جرم خشونت بار شدن
مشکلات سلامت روحی و روانی
اگر مدتی طولانی است که سلامت روان پایینی را تجربه می کنید بیشتر احتمال دارد برایتان مشکل سلامت روان ایجاد شود.
اگر در حال حاضر یک مشکل سلامت روان، به عنوان مثال افسردگی یا اضطراب دارید، بیشتر احتمال دارد در مقایسه با کسی که این مشکل را ندارد دوره های سلامت روان کمتری را تجربه کنید. با این حال، باز هم می توانید از دوره های سلامت خوبی برخوردار شوید. تا جایی که قادر باشید وضعیتتان و زندگی تان را مدیریت کنید بدون این که مشکلتان برایتان تبدیل به ناخوشی شود.

Print
137 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

SuperUser AccountSuperUser Account

سایر نوشته ها توسط SuperUser Account
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

افزودن نظر

x
دی ان ان