چكيده
اين مقاله به راه هاي ايجاد تحول در سيستم آموزشي مي پردازد.همچنين به نتايج استفاده از راهبردها و شيوه هاي متفاوت آموزشي در كشور هاي توسعه يافته اشاره مي كند و نيز به بررسي استفاده از راهبردها و شيوه هاي متفاوت آموزشي كه موجبات پيشرفت تحصيلي را با توجه به رويكرد سيستم آموزشي آن كشور فراهم مي كنند از جمله كارگاه آموزشي ، استفاده از گروه هاي كوچك و يادگيري مشاركتي مي پردازد ،و فوايد و ويژگي هاي هر يك را بيان مي كند.
واژگان كليدي: عوامل- پيشرفت تحصيلي- يادگيري مشاركتي