سخنی از بزرگان...

برای تصحیح رفتار پرخاشگرانه چه باید کرد؟

برای تصحیح رفتار پرخاشگرانه چه باید کرد؟
مدیر ارشد رایشمند

اگر رفتار پرخاشگرانه ناشی از این باشد که نوجوان احساس تهدید می کند, دو راه حل وجود دارد:
1-تغییر و اصلاح رفتار در خانواده و محیط زندگی به طوری که مناسبات و موقعیت های جدیدی ایجاد شود که خطرات تهدید کننده ای برای نوجوان به وجود نیاید.
2-تغییر نگرش نوجوان پرخاشگر نسبت به خطر و تهدید. چنان که او فکر نکند که هر حرکتی و یا رفتاری از جانب دیگران تهدیدآمیز است و در صورت بروز یک رفتار تهدیدآمیز از جانب دیگران, نوجوان بتواند با یک راهبرد مناسب رفتار خوشایندی در مقابل تهدید از خود بروز دهد.
عصبانیت
 افرادی که از پرخاشگری به عنوان روشی برای پاسخ گویی به نیاز قدرت شخصی استفاده می کنند, راهکارهای دیگری برای کسب قدرت شخصی پیدا کنند
برای مقابله با رفتارهای پرخاشگرانه راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. مثلاً افرادی که از پرخاشگری به عنوان روشی برای پاسخ گویی به نیاز قدرت شخصی استفاده می کنند, راهکارهای دیگری برای کسب قدرت شخصی پیدا کنند. تعداد این راهکارها بسیار زیاد است. مانند: پیشرفت تحصیلی در مدرسه, انواع مختلف فعالیت های فرهنگی و ورزشی, اشتغال به کارهای پاره وقت و فعالیت های اجتماعی نظیر ارایه خدمات و ایفای نقش های افتخاری.

چاپ
1628 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x