سخنی از بزرگان...

نکات کوتاه درباره زندگی و فعالیت های آلبرت اینشتین

نکات کوتاه درباره زندگی و فعالیت های آلبرت اینشتین
مدیر ارشد رایشمند

آلبرت انیشتین شاید از نظر ما مشهورترین دانشمند تمام دوران ها باشد. دلیلش این است که هم تصویری از او در دست داریم و هم این که کار درخشان او در فیزیک نظری امروزه کاملاً ملموس است و الهام بخش دانشمندان جوان در سراسر جهان است.
در این مطلب اطلاعات جالب و خواندنی درباره اینشتین ارایه می شود.
آلبرت اینشتین در 14 مارس سال 1879 (24 اسفند سال 1258 هجری شمسی) متولد شد و در 18 آوریل سال 1955 (30 فروردین 1334) درگذشت.
در آلمان در خانواده ای یهودی متولد شد، اینشتین کمک زیادی به حوزه فیزیک نظری کرده است.
حتی زمانی که سن و سال کمی داشت هم توانایی زیادی در علوم و ریاضیات نشان می داد. طبیعت کنجکاوی داشت و دارای ذهنی تحلیل گر بود.
اینشتین مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی در یک دفتر ثبت اختراع که اختراعات در زمینه دستگاه های الکترومغناطیسی را ارزیابی می کرد مشغول به کار شد.
او شاید تاکنون یکی از معروف ترین معادلات را ارایه کرده باشد که عبارت است از: E = MC² (انرژی برابر است با جرم ضربدر مربع سرعت نور).
اینشتین همچنین به خاطر ارایه نظریه نسبیت عام نیز مشهور است. اینشتین نظریه نسبیت خاص را در سال 1905 در مقاله ای با عنوان «الکترودینامیک در اجسام در حال حرکت» ارایه کرد. قبل از آن نظریه نسبیت عام را بین سال های 1907 و 1915 ارایه کرده بود.
اینشتین در سال 1921 جایزه نوبل فیزیک را برای کارش در حوزه فیزیک نظری به دست آورد.
اینشتین بر روی بسیاری از نظریه ها و پروژه های تأثیرگذار دیگر نیز کار کرد که عبارتند از: پدیده شکست نور توسط گرانش، نظریه کوانتومی حرکت اتمی در جامدات، حرکت براونی، ارایه توضیح برای عمل مویینگی و ... .
از او نقل قول شده است که اگر فیزیکدان نبودم، احتمالاً موسیقیدان می شدم. همچنین گفته تخیل مهم تر از دانش است چون دانش محدود است.

چاپ
1183 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

مدیر ارشد رایشمندمدیر ارشد رایشمند

سایر نوشته ها توسط مدیر ارشد رایشمند
تماس با نویسنده

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و نظرات شما را جمع می کند تا بتوانیم نظرات شما را در وب سایت پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر، قوانین و مقررات و سوالات متداول ما را بررسی کنید، در آنجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه و چگونگی ذخیره اطلاعات شما در اختیار شما قرار می دهیم.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته

ارتباط با نویسنده

x